"Friluftshund"!?
Hej!
Ni som har pudel i de kallare delarna av landet, hur trivs era pudlar!? Är förtjust i rasen, men tvekar pga klimatet… Blir det inte mkt klä på/klä av och få bort snöbollar ur pälsen? Samt att den fryser lätt och blir genomblöt fort vid regn? Vill ha vår hund som en "friluftshund". Älskar allt med pudeln, men tveksam pga pälsen vilket känns så trist.
Tack för input!
#0: Man får borsta snöbollar från pälsen det är ju en ras som fodrar frisering av pälsen men hårar inte av sig, enbart vid klippning som är rolig så man får hunden frisyr som man vill och får efter erfarenhet med intresset. Storpudeln glatt humör mycket rikt friluftsliv mycket rolig kontakt att samarbeta med till yngre.
Dvärg/toy pudel toppen pensionärshund när man inte orkar vara så aktiv längre med friluftslivet.
Jag kan rekommendera att även om du bo i ett kallare klimat och vill skaffa en storpudel valp så tveka inte, även om du få ta på den ett täcke då pudlar oavsett storlek på dem e frusna hundar, men de älskar snö, jag ha en stor pudel valp en hane på 12 veckor han lyfter tassarna då det e 25 - ute men de tro ja andra raser gör med jag ha skaffat skor och täckjacka åt min men han vill hellre va utan 😂