Pudel iFokus

Pudel

Etikettbeteende
Läst 1420 ggr
[Minion]
0

Storpudel vs mellanpudel

Hej! Står inför att skaffa pudel. Vill höra era tankar kring storpudel (siktar på en mindre variant av storpudel…) mot mellanpudel. För/nackdelar om det finns några 😉😅 Har barn (minsta 5 år sedan 10+) och hundvana. Stort tack 🙏🏼

• Redigerat 2020-09-06 12:02 av Amandla
Amandla
1

Det är ju samma ras, det som skiljer är just storleken. Sen är det nog inte så lätt att hitta en liten storpudel idag, de flesta är + 60 cm, även om det förekommer. Jag tänker att det är lättare att få hundvakt till en mindre hund, de tar mindre plats i bilen/sängen/på bussen, de äter mindre och det är ganska mycket mindre päls att ta hand om även om man klipper ned. Sen är det förstås enklare för barnen att promenera med en mindre hund, jag upplever många storpudlar som hoppiga och spralliga även om det finns lugnare varianter också förstås.

[Minion]
0

#1 Tack 🙏🏼 Precis vad jag var nyfiken på att få höra! Gillar ju stora hundar på ett sätt, men precis som du skriver värt att tänka på hur mkt smidigare det är med en mindre 🥰

[Minion]
0

#1 Tack 🙏🏼 Precis vad jag var nyfiken på att få höra! Gillar ju stora hundar på ett sätt, men precis som du skriver värt att tänka på hur mkt smidigare det är med en mindre 🥰

Amandla
0

👍

Maleficum
0

Vi skaffa mellanpudel (fyller snart ett år) efter att haft labbe innan och det är en väldigt smidig och behändig storlek! Även om det är mysigt med större hund också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Minion]
1

#5 Tack! Vi har också haft labbe innan. Har tänkt mellanpudel just för att det är smidigare, men svårt att hitta nu i Coronatider och storpudel finns det massvis av. Får se hur vi gör 🤔 Älskar stora hundar, men just att de små är så mycket smidigare…

[Minion]
0

#5 Tack! Vi har också haft labbe innan. Har tänkt mellanpudel just för att det är smidigare, men svårt att hitta nu i Coronatider och storpudel finns det massvis av. Får se hur vi gör 🤔 Älskar stora hundar, men just att de små är så mycket smidigare…