Pudel iFokus

Pudel

Etikettpälsvård
Läst 2869 ggr
-Cissi-
0

Från snaggad till bollar. 🐩

Eftersom syrran håller på och velar fram och tillbaka med lunas frisyr så har jag tagit kommandot 😜 När luna är kortklippt är syrran nöjd nån vecka och sen vill hon spara ut pälsen för att det är så mysigt att pyssla med och då säger vi att nej nu ska hon inte klippas på några månader och precis när hon börgar få lite längd att arbeta med snaggas hon igen (oftast när inte jag är hemma och kan stoppa catta) 😇 Men nu ska pälsen gro och bli en snygg lejon frilla igen! 🐩 Tycker hon passar så bra i det och kan ha nått att göra med att jag gillar att fixa med 😇 Blir en före bild nedan ;)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Catta-
0

:D

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Estelle13
0

Så det blir alltså en continental frilla så småningom om du får bestämma? :-)

5ara
0

Men vad kul om ni låter oss gå följa Luna under förvandlingen! Hon är ju dock superfin vilken frisyr hon än har ❤️ # 2 då kan du ju visa upp henne i ringen innan hon blir senior 😉

-Cissi-
0

#3 Jepp! :) #4 :D hoppas det växer snabbt nu.

Fransu
0

En skönhet klär ju i allt sägs det. Och det stämmer ju på vackra Luna. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Catta-
2

#3#4#6 Tack :) <3 Jag tycker kontinental klippningen är väldigt vacker och jag tycker det är så roligt att ställa ut men orken har inte funnits på senaste, därav har jag varit så otroligt velig med vilken frisyr hon ska ha. Hon är fin i alla kostymer men ska låta syrran sköta saxen nu så får vi se om vi kommer ut i ringen kanske nästa höst/vinter :)

Estelle13
0

#7 Nej det finns nog inget som är så snyggt som en pudel i kontinental klippning!

Har länge varit sugen på att klippa den frisyren på Estelle igen.

[Forest]
0

Själv tycker jag benklippningen är den svåraste delen just att få dom jämna och fina. Här åkte Donnas päls av på kroppen med 10ans skär men benen vart det strumpor kvar på. Lycka till med spara päls och klippningen tycker med Luna är fin i sina kostymer även denna kortklippta😉

-Cissi-
0

Hon är vacker alltid men ser så spinkig ut utan benbollar :P

-Cissi-
2

En uppdaterings bild från idag då :) man ser faktiskt lite förändring.

Indiee
0

Det tar sig! :D Bara ha tålamod och låta det växa :)

-Cissi-
0

Precis! :)

[Forest]
0

11 se där pinnbenen ser man inte 😉

-Cissi-
0

#14 Det har du rätt i! 😃

Catta-
3

Nybadad fluff! Hon börjar få en ordentlig höstjacka nu :)

[Forest]
0

Härlig bild på henne. Vilken härlig päls du sparat på svansen 😃

Estelle13
0

Det börjar ta sig för Luna 😉Står inte på förens det är en full frisyr!