Pudel iFokus

Pudel

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 1256 ggr
axa
0

Dagens positiva / negativa

Vad har varit positivt och negativt/mindre bra idag inom Ă€mnet hund/pudel?🙂

axa
0

Dagens positiva;

En bra dag med mycket mys och promenader.

Dagens negativa;

Efter att Tussan förlorade sin valp i juli, har hon blivit lite off. Lyssnar inte lika bra, men hon Àr nog inne i en period bara. Idag ropade jag in henne, men hon travade glatt Ät fel hÄll och hÀlsade pÄ en hund istÀllet. Den visade sig vara jobbig tyckte hon och dÄ travade hon tillbaks till mig.

Nessie von Loch
1

Dagen började bra, tandborstning som Àr en ganska ny, kul, och vÀlsmakande upplevelse, positivt.

Nyligen dök det upp tre ungdomar framför min balkong, stoppade in hÀnderna och retade 5 mÄnaders Sigge sÄ till att han blev rÀdd. Dom skrattade. Han Àlskar att sitta pÄ balkongen, nu vet jag inte vad jag ska göra. Men jag tÀnker inte lÄta det passera, dagens vÀldigt negativa.

Fransu
1

Dagens positiva. Fick ett stort leende av Harry nÀr jag kom hem frÄn jobbet idag. Han Àr sÄ hÀrlig nÀr han ler. Gör mig alltid lika glad!

Dagens negativa, han har inte bajjat idag Àn. Ytterst ovanligt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

axa
0

Dagens positiva;

LÄng och trevlig promenad med Vovisch nr2 hÀr pÄ forumet och hennes Bichon Frisé.

Dagens negativa;

De som aldrig fĂ„r hĂ€nda hĂ€nde! Stockholm Ă€r tyvĂ€rr vĂ€ldigt utsatt för invandrare som gĂ„r och bajsar överallt och sĂ„klart var en buske i parken extremt utsatt av detta med 20 bajshögar utspridda och utan att vi visste ordet av det hade vĂ„ra hundar börjat smaska pĂ„ bajset. Var en liten men ÄCKLIG mĂ€ng de fick i sig. Jisses, ni kan inte förstĂ„ hur frustrerad och arg jag blev och Ă€r. Det finns toaletter utsatta och bara nĂ„gon minut ifrĂ„n denna buske finns det toaletter tillĂ€mpade för DEM. SĂ„ Tussan blev inslĂ€ngd i en lĂ„ng dusch och fick massor med hundtandkrĂ€m och munnen sköljd. Riktigt upprörda Ă€r vi.

Vovisch nr2
0

#4 Ja usch vad Ă€ckligt det var! đŸ€ź Annars var promenaden vĂ€ldigt trevlig!😊

-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-

[Forest]
0

4 hua lĂ„ter inget vidare trevligt đŸ˜ź

Dagens positiva Ă€r att matte har sĂ€ngvĂ€rmare, Ă€r sjuk. đŸ˜“ 

Dagens positiva Ă€r att lillmatte vart ute 2 h med hundarna och haft en rolig stund med kompisar och deras hundar :) Hundarna sköter sig super fint med henne đŸ˜ƒ

axa
0

#6 Ja, riktigt otrevligt :( Men sĂ€ngvĂ€rmare lĂ„ter trevligare!

[Forest]
0

7 negativa var att jag Ă€r sjuk det missa jag visst skriva som dagens negativa đŸ˜Ž mm tre söta smĂ„ sĂ€ngvĂ€rmare har vi hĂ€r đŸ˜ƒ

KitoBonito
0

Det gick sÄ bra att bada min lilla tjej idag! Duktig Àr hon!

Amandla
0

Dagens positiva: jag Àr klar med dagens klipphund, han var knappt tovig alls!

Dagens negativa: jag hade ett allvarligt samtal med Ă€garen om h*ns andra hund som inte alls  mĂ„r bra

TjockaBerta
1

#4 Ja vi bor mitt i skiten sÄ att sÀga. Det Àr vardag att hunden hittar bajs att Àta. Gammelhunden nöjde sig med att rulla sig i det. Shit happens! HÀr Àr det joggare som bajsar och inga andra. Fy fnnn sÀger jag. Ta med en pÄse om du ska jogga.

>>>Malum domesticum<<<