Annons:
Etikettbeteende
Läst 674 ggr
Vanyarin
2020-01-07 05:29

Min hund skäller

Hej!

Jag har ett väldigt stort problem jag behöver hjälp med. Jag har en mellanpudel hane på dryga 2år som är världens underbaraste hund på alla sätt och vis. MEN han skäller otroligt mycket, speciellt på människor och värst är det med barn. Han är en väldigt feg hund, jag har försökt olika övningar för att träna upp hans självförtroende, jag tänkte först att det var den såkallade spökåldern och att det skulle gå över. Han är inte på något sätt Aggressiv , aldrig visat något tecken på att vara det heller. Men så fort vi träffar personer som han inte känner väl blir han helt galen och skäller. Jag kan inte ta med honom till mina vänner för han skäller på dom under hela perioden jag är där. Har testat att de ska ignorera honom eller ge han godis osv men det hjälper inte. Många av mina vänner har små barn med och det fungerar inte alls. Han har aldrig varit med om något traumatiskt när det gäller barn så jag vet inte varför han har extra svårt för dom. 

Jag vet inte längre vad jag ska göra, känner mig så begränsad, måste alltid lämna honom till mina föräldrar nu om jag ska hem till någon, men så vill jag inte ha det. Finns det någon som har några tips på hur jag kan lösa detta?

Annons:
Upp till toppen
Annons: