Annons:
Etikettallmänt
Läst 1234 ggr
Ahk1124
11/25/19, 7:45 PM

Vilken färg tycker ni bäst om?

Hej! Vi ska skaffa pudel till sommaren, och jag vill veta vilka färger ni tycker är finast! Själv tycker jag att aprikos är finast, men den verkar vara ovanligast också. Vitt är också fint, svart är nog den jag tycker ”minst om”, även om det är väldigt fint också:) men de jag tycker är synd är att man liksom inte ser ögonen på hunden, men och har jag sett vissa svarta pudlar som är typ vita i ansiktet, jag vet inte om det är någon speciell färg eller så eller om man har rakat. Jag är bara nyfiken, vilken färg gillar ni?

Annons:
Herveaux
11/25/19, 7:48 PM
#1

Jag tycker silver är väldigt fina.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Amandla
11/26/19, 11:17 AM
#2

Jag gillar vitt och grått bäst. Aprikos är inte särskilt ovanligt, du kanske bara inte ser såna så ofta? Klart vanligast är svart, brunt och vitt, lite olika beroende på storlek.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maleficum
11/26/19, 9:44 PM
#3

Nu har vi precis skaffat oss en svart pudel men är även förtjust i röd! Och ser man till icke godkänd färg så har jag en svaghet för black and tan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Ahk1124
1/6/20, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kul med svaren! Men det måste väl vara en annan färg när de är typ gråa i ansiktet men svarta resten av pälsen? Eller? Tänker när de ser ut såhär: (Inte min bild) De är fruktansvärt gulligt😍

Amandla
1/6/20, 4:09 PM
#5

#4 Det där är en silver/grå valp. De ser svarta ut när de föds förutom att de kan ha lite vita strån på nos och tassar och så är de grålila på trampdynorna, sen bleknar de undan för undan med början i ansiktet, sen nedifrån och framåt. Det kan ta upp till 3-4 år innan de fått sin slutgiltiga färg, men den kan ändå variera lite över tid. Min grå tik har fått en mörk utväxt efter att hon haft valpar, fast den har bleknat ganska fort. Hormonpåverkan med andra ord.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: