Annons:
Etikettallmänt
Läst 2031 ggr
Skogsväsen
2019-05-02 06:48

Mörkbrun pudelfärg

Finns det mörkbruna pudlar (som nästintill är svarta)? 

Som de två bilderna högst upp på denna sida:
https://www.windsweptpoodle.com/browncafe-au-lait-silver-beige.html

Eller bleks alla bruna pudlar och blir mer mellanbruna eller gråbruna efter ~3år?

Jag har fastnat lite för den där mörkbruna färgen! :D

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
Amandla
2019-05-02 11:29
#1

I rasstandarden står det så här: "Brun: Färgen skall vara ren, tämligen mörk, jämn och mättad. Beige färg eller ljusare nyanser därav är inte tillåtet."

Men jag tror inte att det menas att de ska vara så mörkt bruna att det kan misstas för svart. Tyvärr är det väldigt vanligt att bruna pudlar bleks ur, ibland kan de få tillbaka färgen efter några år även om det nog inte är så vanligt. Aprikosröda bleks också ofta, och många svarta.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2019-05-02 18:05
#2

Jag har inte sett en så brunsvart pudel. Kan tänka mig att den färgen är som beskrivs är som våran ena katt ser svart ut men i solen blir han brun som mörkchoklad . Jag har bara sett bruna pudlar som valpen på den sidan visar. Dom bruna jag träffat på har tappat ganska mycket av sin färg efter 5 års ålder.

Skogsväsen
2019-05-05 08:52
#3

#1 Okej, ja det är sant. Får acceptera faktumet :) Tack för att du delade text från rasstandarden, jag uppskattar det. :D (alltid kul att läsa)

#2 Åh, det är så fint. Ja det är nog så det är, synd att det bleks bort.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

[Forest]
2019-05-05 18:36
#4

3 Det finns säkert dom som håller sin färg bra eller bättre än vad jag har sett 😊 Vi har en röd pudel 9 år är hon och ännu har hon kvar bra färg. Visst vita strån finns det allt 😉

Skogsväsen
2019-05-09 07:56
#5

#4 ❤️

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Upp till toppen
Annons: