Annons:
Etikettbeteende
Läst 1362 ggr
[Forest]
2019-04-02 11:44

Udda med eran pudel

Jag funderar lite på hur olika våra pudlar är. Många tror att samma ras är stöpta i samma form men oj vad fel. 

Vi har en som sticker ut lite mer här och det är Milli våran vita lila fis. På våren ser man glädjen i henne med leta mask, vet ni vad hon gör med masken? Jo, hon drar upp dom och sen rullar hon sig i den. (tåls att nämna att jag har svårt för maskar framförallt daggmaskar) Hon gillar att rulla sig i allt möjligt fågelskit är hittar hon lite här o där. Vilar huvudet i handen Hon tycker om att äta tusenskönor själva blomman äter hon. En annan udda är att hon varje gång man kommer hem ska hon ha en vante o bära så jag har alltid en vante i min väska för att ge henne. Får hon ingen vante så hoppar hon som en studsboll o nej hon ger sig inte i första taget utan kan hoppa hoppa hoppa länge. Hon sover uppe på soffryggen på dagen och natten sover hon på husses bröst nära ansiktet så en liten tunga kan ju ge en puss eller två.  Dom andra har lärt sig fånga godis när man kastar men Mille backar eller får den på pannan. Men en vante kan man ta i luften men inte skinkan 🤔

Har ni någon en pudel med lite mer roliga upptåg? Dela gärna med er 😃

Annons:
Amandla
2019-04-02 15:00
#1

Pixie ÄLSKAR ikea-råttor, i synnerhet de grå. När hon blir glad då det kommer besök har hon börjat hämta närmaste råtta och slänger runt med den 😃Sally skäller gärna, när hon blir upprörd låter det "wow" 😂Det hon älskar mest är min yngste son, hon skriker av glädje när han kommer hem och sprattlar vilt när han lyfter upp henne för hon ska försöka pussa honom överallt på en gång. Lilla Fladdret kallas hon också 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2019-04-02 18:32
#2

1. Haha ser framför mig alkt ihop 😂😘 Milli måste bära något när man ska gå ut så missar hon hämnta leksak så vill hon inte gå så hon får hämnta leksak favoriten är en mjukiskatt som är lika stor som hon 😳 Hon bär den vid magen och högt för hon har snubblat några gånger. Hon får lämna i från sig den innan man öppnar porten annars får man sen bära på den. Väl gå in väntar hon fint på bära upp leksaken igen ☺ Hon har aldreg lekt när man kastar leksaker uta mer sprugit efter dom andra (ute) som en tok men hör o häpna igår kunde hon ta kotten jag kasta o wow vad roligt matte sa ducktig sen försökte hon ta den. Kasta ny o wii matte fick säga igen bra Milli stolt skröt hon med kotten. Dom andra vet när man säger Enja då är det hennes tur sen Donna nu tillkom även Milli några år tog det 😂 Blir pröva kasta skinka ikväll 😉

Amandla
2019-04-02 22:03
#3

Sally ska alltid ha något med sig ut i trädgården, hon väljer noga. Ibland får saken följa med in igen, ibland inte. Ibland väljer hon att ta ut en sak och att ta med en annan in, och ibland - men bara ibland funkar det att jag skickar henne att hämta. Vissa gånger studsar hon iväg till saken och tittar på den, sen studsar hon in igen utan den. Knäppfia! Så här gjorde hon i vintras, hon är lite konstnärlig tror jag 😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2019-04-03 09:35
#4

En hel rad med roliga saker ☺Förstår att hon har svårt o välja. Ibland är det så svårt att man behöver lägga till en annan leksak för att väga upp du är bättre än detta ben tror jag…😂

Upp till toppen
Annons: