Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1835 ggr
hildamaria
2019-01-28 14:47

Pudeluppfödare dvärg/mellan

Hej,

Det är äntligen dags att introducera en ny familjemedlem, så som jag har längtat! Mitt första val landar på pudeln, en mångsidig och trogen vän som jag tror passar mig som handen i handskenSkrattar. En glad och energifylld hårboll!

Jag skulle dock bli oerhört tacksam om jag fick hjälp med att hitta en lämplig uppfödare. Jag har gått igenom Pudelklubbens uppfödarregister, men det är inte alltid alla aktiva uppfödare har en hemsida, eller om de har en att de uppdaterar den kontinuerligt.

Självklart ska uppfödaren vara registrerad. Storleken jag önskar är dvärg alternativt mellan. Jag vill inte ha en arbetsnarkoman från väldigt energiska linjer, hellre lite lugnare och såklart trevliga individer. Detta eftersom jag inte har någon ambition att börja tävla.
Viktigast är dock att det hos hundarna inte förekommer någon nervositet då jag från tidigare tråddiskussion har fått förståelsen att detta är något man bör se upp med hos pudlarna.
Föräldrarna får gärna vara BPH testad. Och såklart gärna en uppfödare som brinner för sina hundar 😉

Jag bor utanför Stockholm och ser helst att uppfödaren bor i Uppland alternativt närliggande landskap. Men kan tänka mig tänja lite på den punkten …

Det var nog allt. Vill du inte skriva här får du väldigt gärna sända mig ett PM. All hjälp gör mig så otroligt glad! Vill verkligen hitta en hund som passar mig så att den kommer må bra och trivas.

tusen tack

(publicerar exakt samma inlägg på Hund ifokus)

  • Redigerat 2020-09-08 11:10 av Amandla
Annons:
Amandla
2019-01-30 09:29
#1

Har du pratat med Svenska Pudelklubbens valpförmedlare?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
hildamaria
2019-01-30 16:12
#2

#1 Nej, det kan jag ta och göra. Tack!

[Forest]
2019-01-31 18:41
#3

Jag tror att många uppfödare är aktiva på fb. Det finns fb sidor för pudlar vissa har i län som, pudel i Östergötland. Bra tips med höra med pudelklubben dom brukar veta om valpar och aktiva uppfödare 👍 Hoppas du hittar en godig håll oss uppdaterade 😊👋

hildamaria
2019-02-11 16:47
#4

#3 tack så mycket för tipset! Ska kolla där :) Självklar, vi får se vad det blir… 😍

filopa
2019-02-12 21:29
#5

Jag letar också mellanpudel! #1 Vad är valpförmedlare och var hittar man den?

Amandla
2019-02-13 08:24
#6

http://www.pudelklubben.se/kopa-pudel-2/valpar-till-salu-2/

En valpförmedlare jobbar för rasklubben och har bra koll på vilka kullar som finns just nu.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Upp till toppen
Annons: