Annons:
Etiketterlekartävlingar
Läst 294 ggr
Amandla
11/29/18, 10:41 AM

Dagen pudelfråga 29 november

Vad av följande är INTE farligt för pudlar och andra vovvar att äta?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Lussan20
11/29/18, 10:44 AM
#1

Tog Bro ccoli, för mina hundar har älskat det.  Gröna ärter och majs lite på maten gillar hon också. Mvh/WL🌺

Amandla
11/29/18, 10:47 AM
#2

Broccoli är rätt, grattis Wonnalesan! 🏆Din tur imorgon 😉Mina hundar gillar också broccoli även om de föredrar blomkål och vitkål. Ärter, paprika, körsbärstomater, gurka, nedersta saftiga biten på sallad och sockerärter äter de också gärna. Citron vill de inte ha 😇😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lussan20
11/29/18, 10:55 AM
#3

Haha, roliga filurer. Trots att min är Labrador så -gurka- nej tack. Morot blänger hon på. Jag hade hennes mamma och moster som dagbarn med stränga order om mat. Gubben hade en morot i sin väska, så hörde han ett tyst knaprande från sin väska, där stod moster och åt tyst på hans morot. han lät henne äta upp hela…..Mvh/WL🌺😃

Amandla
11/29/18, 10:57 AM
#4

😂Morot bryr sig inte de två jag har nu om,  de två tidigare däremot var tokiga i det. Den första jag hade nobbade en gång när han blev bjuden på hundgodis av en bekant, istället siktade han in sig på hennes bulle 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lussan20
11/29/18, 11:11 AM
#5

Haha så är det alltid. Min tar inte det enkla om det finns andra godsaker på bordet. Smart! -En vanlig hundmatskula mot mattes kotlett, man är väl inte dum-hihi. Har du alltid haft Pudlar Amanda? Hur många? Vi har ca fem i området , men ingen Storpudel…Mvh/WL🌺

Amandla
11/29/18, 1:15 PM
#6

Det är bara pudel som gäller för mig, även om vi hade först schäfer och sen tax när jag växte upp. Jag har haft flera pudlar och även ett par valpkullar 🙂Just nu har jag två vuxna tikar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Lussan20
11/29/18, 2:04 PM
#7

Pudelfrälst då! Kan förstå det, de är mysiga och kloka. Ligger visst 2a i klokskap efter Border Collie. Men klart det skiljer sig från individ till individ. Jag är ganska ledsen att mina hundår snart är slut. Åldern på hund och käring är för många. Funderar på att vara promenadvärd om jag orkar då min livskamrat är borta…Klappa från WL🌺

Amandla
11/29/18, 2:53 PM
#8

Pudlar är lite för smarta ibland, de lär sig dumma saker minst lika fort som de som vi människor tycker är bra… 😛Promenadvärd/dagmatte låter bra! Jag klappar genast ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maleficum
11/29/18, 3:22 PM
#9

#3 Vår labbe gillar inte heller gurka men pudel/puff blandningen älskade gurka! Tog hellre gurka än skinka :P

Men vår labbe är ovanligt kräsen för att vara labbe men morötter går oftast ner (men vissa sorter måste skalas först om de ska duga).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Amandla
11/29/18, 3:28 PM
#10

#9 Visst är de roliga! 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lussan20
11/29/18, 4:25 PM
#11

Man får alltid dagens skratt. Min är ju så gammal nu. Hon säger till då vi ska gå och lägga oss, hon sover i vardagsrummet och där är Tvn så vi har hängt en filt över bordet så hon har koja under bordet. Men kl 22 börjar hon sucka, stöna och grymta. Då får vi inte vara uppe längre. Men hon är så rolig vi får alltid goda skratt åt henne…Morötter neeej, fram med Pizzan, absolut en favorit. Så vi äter det sällan pga hennes vikt! mvh/WL🌺

Tarotstollan
11/30/18, 7:10 AM
#12

Broccoli.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: