Annons:
Etiketttillbehör
Läst 559 ggr
Amandla
11/20/18, 11:46 AM

Tillbehör till pudel, var handlar ni sånt?

Har ni hittat några bra ställen att köpa hundsaker på? Om det är på nätet så skicka gärna med länken 🙂

Jag har turen att bo på en ort som har tre bra djuraffärer, de är inte särskilt stora men hyfsat välsorterade. En av dem har minst fem olika märken på färskfoder och en hel del för barfande. Pälsvården däremot får jag skaffa saker till på andra ställen, inte ens den vanliga Doggymankardan finns att få tag på, än mindre vettiga snoddar och schampon och balsam.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
11/20/18, 8:45 PM
#1

Jag beställer borstar och klipp-saker olja,skär,kylspray,sax. Schampo och sånt köper jag i regel i butik sist vart det gekås. Just bra borstar tycker jag är svårt att hitta i butik. Jag ställer inte ut så snoddar är inget jag köper nu mera ☺ Ny sax ska jag önska mig i år då är det böjd som du tipsat om som hamnat på listan. Ska köpa nytt täcke till Milli o det hoppas jag hitta denna gång på gekås varmt vinter täcke är det fröken behöver. Ska även kolla på extra koppel och halsband då dom har haft sina i många år nu 😊 Vi får se kommer väl bli standard köp på schampo o balsam o godis. Leksaker som blir julklappar måste vi köpa o gottistugg 🎄

[Forest]
11/20/18, 8:53 PM
#2

Missa ta med lyckliga fåret är favorit på skär o tillbehören. Annars har vi inte någon favoritbutik hör finns ingen utan man får åka 1-4 mil större butiker ligger ca 4 mil bort ☺ Hundmat den köper heter real o den säljs i många "vanliga" butiker vi är ännu bara i test-fasen med det fodret men tycker den verkar bra. 4 kg korv 109 kr räcker rätt länge 😁

Amandla
11/20/18, 9:01 PM
#3

Jag tycker det är svårt att hitta täcken som passar mina småpudlar, verkar som att många tillverkare syr täcken till hundar som har kraftiga bröstkorgar, typ mops, eller är långa i ryggen med hängande svans, typ tax. Hurtta är ett bra märke, deras täcken går dessutom att ställa in på olika sätt. Arken Zoo:s websida har ganska ofta erbjudanden, när det är sådär 30 % på Hurttas täcken så slår jag till 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
11/21/18, 9:55 AM
#4

3 Ja, det håller jag med om eller så är själva magplattan jätte lång på det också😂 För flera år sen köpte jag ett täcke till en york vi hade ett tag på prov , det var som ett hästtäcke med kardborrband fram jätte bra täcke varmt och sitter kanon bra.  Hurtta finns vet jag nere på Gekås, jag köpt ett regntäcke till Millie  :) Jag kommer kolla lite på täcken och hoppas jag hittar något som passar tar med mig ett för måtta efter :D

Amandla
11/21/18, 12:35 PM
#5

Ifall någon missat det så finns det en del Länkar i  vår länksamling, kolla i den smala länken som går tvärs över sidan, direkt under omslagsbilden (i datorn vill säga, hur det ser ut i de andra versionerna vet jag inte).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: