Annons:
Etikettpälsvård
Läst 4167 ggr
Amandla
10/16/18, 11:04 AM

Tips på badkar/balja åt hund?

I nuläget badar jag familjens toypudlar i tvätthon i min tvättstuga. Det funkar väl, men hon är aningen för liten och på för låg höjd för mig. Planerar att bygga om tvättstugan så småningom, men skulle behöva en bättre lösning tills dess. Har tidigare haft en babybadbalja, men stativet var också för lågt plus att botten var formad så det var besvärligt för hundarna att stå still. Kommer inte att köpa något dyrare, exempelvis Booster Bath för förutom det höga priset är de alldeles för stora för mina småvovvar.

Har ni några bra idéer om hundbad?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
kattöga
10/16/18, 11:20 AM
#1

Om du har en bänk i lagom höjd som du kan använda så kanske denna babybalja från Biltema funka iaf?  Det ser ut som att den borde vara lätt att stå still i för en hund. Praktiskt hopfällbar. Billig!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Amandla
10/16/18, 12:08 PM
#2

Kanske det? Den kan i så fall stå på tvättbänken så vattnet rinner rakt ner i hon. Ska absolut fundera på den, tack!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/28/18, 8:42 PM
#3

Jag ska kolla vad jag kan tänka ut har själv lite fundering på göra något med ställning men vårat golv i duschen är lutande där av har jag lagt det åt sidan. Men en ide jag hade var ta benen från strykbräda och mindre cementbalja göra hål för dra vattenslagn som avloppslang till golvbrunnen. Man kan borra i dessa baljor och hål finns på benen på strykbrädat😁 Ska du göra om så kan man ta sån här balja och göra den vägghängd med längre konsoll vi hyr lägenhet därmed är min lösning portabel 😏 Man kan ta hela underredet från den o då blir den mer ställbar. Googla på murbruksbalja jula och biltema har dom. Jag har köpt Bidéset 149 kr på öob tycker den är smidig då jag slipper stänga av/sätta på vattnet. Jag har en del funderingar på vad man kan göra och ofta är mina lösningar billiga 😉 så tips är därför köp strykbräda på loppis,återvinningen. Då kan du ta en ful rakare utan att tänka på att du förstör något nytt 👍

[Forest]
10/28/18, 8:50 PM
#4

Jag skriver på mobilen och mina inlägg kan bli lite lustig stavning o lite rörig 😞 Hoppas du förstår iden ps man kan även ta lim, Silicon och sätta på avlopp om man vill göra det finare och hålfritt. 😊 Jag hade frågat på jula där finns allt under samma tak även vattenslag 😄

Amandla
10/29/18, 10:10 AM
#5

Tack Forest, jag förstår hur du menar 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/29/18, 10:37 AM
#6

5 Man kan även titta efter badrumshylla med eller utan hjul helst låsbara hjul, för att sen sätta fast baljan. Typ som denna ta bort hjulen 😃 https://www.bauhaus.se/badrumshylla-pa-hjul.html

Även finns det ben att köpa på ikea olika vissa i metall och man kan välja höjden.

här hitta jag en ide man hittar inte detta kar, den skulle passa mig perfekt då vi har ett badkar i ena badrummet :)

 http://pomeranianbloggen.blogspot.com/2007/10/hundbadkar.html

Du som har eget hus så finns det finare med fyrkantiga handfat och man kan då sätta upp passande hylla för ha schampo,balsam på väggen. Samt sätta upp stänkskydd på väggen eller kakla runt om :) 

Här är en denna balja jag menar, då med ställnign

 https://transporthjul.blogspot.com/2013/12/hundbadkar.html

Annons:
Amandla
10/29/18, 10:45 AM
#7

Tack! Sån rullbar hylla har jag aldrig tänkt på, tål att tänkas på 👍Smart med tvätthon som man kan ställa på badkaret, fast jag har inget badkar. Det var bland det första jag gjorde när jag flyttade hit, att skänka bort badkaret… Sista badkaret är en av varianterna jag kikat på, de brukar finnas på blocket fast jag hittade inget senast jag kollade.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/29/18, 10:56 AM
#8

7 Det är inte svårt att borra i denna plastbalja den spricker inte då den är av mjukare plast. Så man kan borra fast ben ta silikon  för badrum och säkra att skruvarna inte rostar :)  Jag hade valt kortare skruvar. 😉

 Den är inte heller så hal så hundarna står ganska stadigt i dom utan halkmatta. 

Jag har haft denna balja till hästarna då med borrat upp den för att ha hö o saltsten,foder i dom  mm 😎

Upp till toppen
Annons: