Annons:
Etikettallmänt
Läst 651 ggr
TildeHessle
10/14/18, 10:46 AM

Pudlar fäller inte men...

Upplever ni att ni ändå kan hitta päls på möbler osv. pga att håren går sönder och fäller på så vis?

Annons:
Amandla
10/14/18, 11:05 AM
#1

Litegrann, men största delen kommer definitivt från pälsvården. Jag slarvar ibland med att dammsuga direkt i hundrummet efter att jag rakat och klippt mina pudlar. Det är försvinnande liten mängd ändå mot om jag skulle haft en golden eller schäfer…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
10/14/18, 11:06 AM
#2

Tillägger: skulle man börja upptäcka små tussar på golven och/eller i möblerna så kan det vara bra att veta att det finns något som heter pälsätande löss.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/28/18, 9:04 PM
#3

Säger som 1 här borstar jag hundarna några gånger i veckan ibland oftare beroende på om dom har skräp i pälsen då får jag mesta pälsen på borsten o kammen. Jag har filt jag lägger ut vid borstning. Mer får jag när jag klippt dom då jag inte badar dom efter så har dom klippt päls kvar. Jag borstar efter och under tiden men alltid när dom rystar av sig så ser man päls tussar far iväg 😁 Här ser vi inte mycket päls annars på möbler o kläder. Dock har vi 2 katter en är långhårig så klädvårdsrullar går åt 🙊

Upp till toppen
Annons: