Annons:
Etikettallmänt
Läst 1066 ggr
Tant Grön
10/10/18, 8:41 AM

Smartaste hunden

Har hört att pudeln är den smartaste hunden som är lättast att lära saker.

Hade en skolkompis, hon hade en pudel. Hon kunde lägga en bit godis på nosen och så dansade den runt på två ben, tills hon sa åt den att den fick ta godiset.

Annons:
Amandla
10/10/18, 9:57 AM
#1

Smarta är de  absolut! Sen har väldigt många av dem stor vilja att vara till lags, "will to please" som det kallas, de är snabbtänkta och observerar sina människor, och drar sina slutsatser. Jag känner en dvärgpudel där matten svär på att hon aldrig behöver lära honom olika moment i lydnaden, han tittar på när hon tränar sin andra pudel och sen vet han vad han ska göra. 

Min första pudel hette Emil, han kunde minst 30 olika tricks, som gå på bakbenen, dansa, "pang-du-är-död", han kunde namnen på alla familjemedlemmar och de flesta av hans leksaker.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/11/18, 11:16 AM
#2

0. Det trixet hade jag med en newfoundlandstik och sen öva in det på pointer 😃 Men jag hade dvärghöns ägg som godisbit på nosen 😎  

Men visst ser jag smartheten hos rasen :D 

1 Kul att du tar upp att aldrig behöva träna på hunden för den lär sig genom andra så är Milli hon har lät sig genom titta på 😂 Till i nästa stund vad menar du? Så ser hon för söt ut😍 och det droppas väl något gott bara då med 🤫

Upp till toppen
Annons: