Annons:
Etikettfoder
Läst 729 ggr
Amandla
10/3/18, 9:25 PM

Vilken slags mat ger du din pudel?

Vad äter din pudel för mat? Numera är det ju rätt vanligt att man barfar hundar, dvs ger rå föda, eller åtminstone färskfoder. Torrfodren finns förstås kvar också.

Mina får mest färskfoder, jag varierar mellan de sorter jag får tag på. De äter allt, mina små gryn, och det är jag tacksam för. Varje gång jag byter sort blir de genast ivriga och nästan skriker efter maten medans jag väger upp deras portioner 😃Just nu ger jag Vom og Hundemat, ett par gånger i veckan får de torrkulor, Acana nånting för små valpar (extra energirikt som passar småpudlar som gör över med mycket energi), och ett par gånger får de färska köttben som exempelvis lammrevben som har såpass mjukt brosk att det går lätt att tugga i sig även för små hundar. 

De får ofta grönsaker, de äter det mesta men favoriter är röd paprika, körsbärstomater, det nedersta vida spröda saftiga på blad från Cosmopolitansallad (korsning mellan isberg och roman, min favorit också!) och nån gång frukt. Min minsta är tokig i vattenmelon, till och med så hon försöker sno från den andra  tiken, vilket hon aldrig törs göra med något annat…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
10/3/18, 9:43 PM
#1

Vi kör både torrfoder och färskfoder. Vi ger Acana i torrfoder, vi har vanligt vis köpt Acana small breed men då den varit slut 2 gånger så valde jag Acana adult större bitar. Och samma butik har vi köpt färskfodret hos men nu ska den sorten utgå så vi gjorde ett test med ett färskfoder som heter Real. Vi köpte 3 olika små korvar för testa oss fram vilken som funka bäst för våra. Och sorterna Complete och Salamon plus var det som passa deras magar bäst. Vi köper nu 4 kg korv  (109 kr) tinar upp den lite sen skär jag visst det tar lite tid och träning men attans vad det blir billigt 😎 

https://www.xn--ob-eka.se/djur/hund/hundmat

Dom får inga köttben längre då jag vart trött på dålig mage o nattspring orkar jag inte då man ofta går upp och jobbar.  Våra äter inte grönt så glatt, men kokar morötter ofta och det tycker dom om att äta. 

Utöver detta får dom varje kväll tuggpinne mald med kyckling runt, även denna köper vi från ÖoB eller sist gekås billigare. Detta är mer godis och utan den kan man inte sova enligt Donna 😭

[Forest]
10/3/18, 9:50 PM
#2

Vi köpte tidigare tuggpinnar med kyckling på men våra hundar åt bara  kycklingen så vi hade sen en massa små ben och det gör ont o trampa på dessa. Där med köper vi dessa och ger vips så äter dom upp hela och nattmagarna mår bra. 

https://www.xn--ob-eka.se/djur/hund/tuggben-godis/tuggpinnar-sjobogardens-big-chicken-4005917

Amandla
10/3/18, 10:25 PM
#3

Mina blir aldrig dåliga i magen, det är flera år sen någon av dem ens var lite lös. Tidigare har jag haft pudlar med olika slags problem och sjukdomar, så det är väldigt skönt att ha friska vovvor med god aptit. Enda nackdelen är ju att de lägger på sig lätt, därför är jag noga med att väga all deras mat förutom köttbenen, det får bli lite mer mat en sån gång och så ger jag lite mindre dagen därpå.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/4/18, 9:54 AM
#4

3 Vi har gett dom alltid råa ben och sånt länge men jag får av en styckare lådvis med hjort/rådjur och detta reagerar två på.   Våra är fin äter och äter bara det goda och det är märgen på ben och sen gnager dom inte, märgen är fet och det gör dom lösa i magen.  Jag har annars svårt att hantera kött och gröpa ur märg det skulle jag aldrig klara av 😕🤮  Missa ta med vi ger rå kyckling med ben detta får dom 1-3 gånger i veckan.

Amandla
10/4/18, 12:19 PM
#5

Ah, det handlar om märgen. Nej, det skulle inte mina fixa heller. Jag har tur som har två riktigt bra djuraffärer nära trots att det är en ganska liten ort, med stort sortiment av barf, färskfoder och ben.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
10/4/18, 3:58 PM
#6

Harry käkar Carrier High Energy Proffesional. Torrfoder.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Upp till toppen
Annons: