Annons:
Etikettallmänt
Läst 1923 ggr
Arabesque
6/23/18, 3:55 PM

Så besviken på trimmare! (mkt surt klagoinlägg!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänker att jag lägger detta i off-topic då jag helt enkelt måste klaga av mig! :( 

Rant ahead!

Jag tänker INTE skriva ut vem eller var vi klippte öppet, för jag orkar inte vara den som är den. "salongen" ligger i Skaraborg. Skulle någon känna att, hjälp! jag är i Skaraborg och letar ny trimmare, så är det bättre att slänga iväg ett PM.

Jag har inte varit aktiv här på länge, men min hund, Joey, har alltid haft en "speciell" klippning. Helklippt på hela kroppen, långt hår på huvud och svans som INTE klipps. Alls. Och det är klart man får tycka att det inte ser "rätt" ut. 
Men det är ju min hund och ingen klippning han lider av. 

Så, eftersom vi inte längre kan klippa där vi brukar pga avveckling av verksamhet sökte vi oss till ett annat ställe.

Vi kommer dit, säger tydligt "Klipp hela kroppen. RÖR INTE huvud och svans."

Pappa åker och hämtar. Och betalar (dumt nog. Det kommer han inte göra om. )

Och vad har den personen ställt till med?

klippt håret. Klippt svansen. Saxat benen så de är längre än kroppen. 
Skyller på att "han hade kluvna hårtoppar så vi fick klippa huvudet" 
Vilket är struntprat. Inte en chans att hon hade gett honom den där klippningen och sparat huvudhåret. Jag är hundra procent säker på att hon hade för avsikt att klippa som hon gjorde hela tiden. 

Känner dessutom att OM en seriös trimmare märker att något sådant behövs göras (vilket hon var ensam om. ingen av de andra trimmarna har någonsin påpekat något sådant) så hör man väl för tusan av sig till ägaren och okej-ar först? 

I vilket fall. 

Eftersom jag är jag slutar det med att jag grinar i ren frustration när han väl kommer hem. Jag VET att det bara är päls och att det tack och lov växer ut(!!!) och att jag säkert överreagerar. Men jag blir så fruktansvärt arg? Min pojkvän tyckte jag skulle ta dit honom och kräva att hon åtgärdar benen men det finns inte en chans i världen att jag låter henne röra min hund igen. 

Och om folk säger "varför sa ni inget till henne direkt?" jag var inte med när Joey hämtades (tur var väl det. När jag är arg är jag ARG.) och det kan inte ändra faktumet att hon klippte av hans hår, klippte hans kropp jättekort och, som sagt, hon RÖR inte honom igen. Någonsin. 

Skrev till henne i efterhand och frågade vad tusan hon gjort, hon vägrar förstås erkänna att hon gjort något fel och skyller på att hon inte fick instruktioner.

Det som stör mig extra mycket med benen är att när han lämnades in fanns inga indikationer på att hans ben någonsin haft längre päls än hans kropp.

Annons:
Fransu
6/23/18, 4:01 PM
#1

Förstår att du är arg och besviken eftersom du var så tydlig med hur han skulle bli klippt. Trimmaren har ju helt tagit sig friheter och inte alls lyssnat på dina önskemål.

Har salongen någon hemsida eller FB-sida där du kan skriva en recension? Så att du kan varna andra. Att det inte är säkert att man får den klippning man bett om när man lämnar in hunden.

Joey är hur som helst väldigt fin. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Arabesque
6/23/18, 5:03 PM
#2

Tyvärr ingen som erbjuder recensioner, jag har lämnat en negativ på google. Dessvärre har vi i efterhand fått höra från andra hundägare att de också haft mycket dåliga erfarenheter, jag önskar att jag hade frågat runt ordentligt innan. Huvva :(

Amandla
6/23/18, 7:27 PM
#3

Så tråkigt att du inte är nöjd. Hur brukar hunden se ut, har du ett foto? Nästa gång du provar en ny hundfrisör, ta med ett kort på honom som du vill att han ska se ut så minskar risken för missförstånd (eller vad vi nu ska kalla det… ).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/24/18, 10:04 AM
#4

Vad tråkigt att dom inte lyssna på era önskemål. Jag klipper själv våra och klipper även andras hundar av andra raser. Vissa har önskemål och jag säger tydligt redan vid förfrågan om jag kan klippa att jag inte är utbildad och vissa gånger aldrig klippt rasen/hårtypen innan så jag uppfyller kanske inte vad vad en riktig salong gör. Man bara fått återkommande hundar nu mera lagt det åt sidan då jag jobbar mer och hinner helt enkelt inte med klippa andras hundar. Jag har ett förslag😉 Köp egen trimmer med rätt skär som som passar kroppen och sen kan ni boka in er för gå klippkurs :) Pudelklubben brukar ha såna kurser och ofta hittar man på fb i sitt län kurser/pudelsida :D Då kan ni klippa själva och det är ganska kul man blir bättre ju mer man klipper. På denna sida hittar du även tips på klippmaskiner och skär, samt allt som hör till pälsvård.

Upp till toppen
Annons: