Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 1216 ggr
Elvira K
6/4/18, 2:28 PM

Liten hund eller stor hund?

Hej! Jag funderar på att köpa hund. Jag vill ha en toypudel eller en dvärgpudel. Jag vet att toypudlar är mindre och jag vill ha en liten hund men är den för liten?

Jag vill ha en liten hund så att man kan bära den, mysa med den och transportera den lätt. Men jag vill även ha något att hålla i och gosa med, som kanske inte är lika lätt med en liten hund. 

Min kompis har en liten terrier brasileiro, den är jätte rolig men går typ inte att gosa med, det kan ju vara just den hunden som inte gillar att gosa för att den har en sådan personlighet, men det kan ju även vara så att små hundar i almenhet inte gillar att gosa eller är svåra att gosa med.

 Gillar små hundar att gosa,  går det att gosa med små hundar? 

Är det jobbigt med en liten hund, vad skulle ni valt? 

Skäller små hundar mer? 

Vad är roligast och vad är skillnaden förutom storleken på en toypudel och en dvärgpudel?

Annons:
Amandla
6/4/18, 3:33 PM
#1

Självklart går det att gosa med en toypudel! De är ju mindre, men det vet de oftast inte om själva. Jag har två toyar och är väldigt nöjd med det, de passar mig alldeles utmärkt. Skällandet beror både på hur individen är och hur ägaren är. Till stor del går det att träna bort, men vill du ha en hund som aldrig låter så är det inte så vanligt bland pudlar, även om det finns. Jag uppskattar mitt pudellarm, här kan ingen komma in utan att jag får veta det 😎

Det är ingen skillnad på toy- och dvärgpudel, ofta föds de i samma kullar, generna avgör hur stora de blir.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/14/18, 12:40 AM
#2

Vi har två toy och en dvärg. Ena är extrem knä hund och anser att allas knän är bra, favvon för sitta hos är hos husse då han kliar mer på alla hundarna. Sen är hundarna olika byggda våran Milli som är minst är ganska rigäl i kroppen ingen tanig hund. Våran dvärg är liten dvärg mycket kramgo som verkligen visar kärlek med luta sig imot än. Tycker alla våra är ganska goa av sig en som kräver mer kli är för visso Milli. Här larmar våra hundar men falsk larm säger jag nej åt då får dom allt gå o lägga sig. Skäller ja det gör våra, vissa dagar mer men tycker det det är mindre om vi lägger mer krut i jobba med dom. Så här försöker vi åka till klubben någon dag i veckan samt lägga någt spår då o då. Jobba kan man göra när som med dom under promenader. Jag skulle rek att du hälsar på hos en uppfödare för kanske träffa en som har både toy o dvärg för att kanske prata mer o kanske får du mer ett hum. 

Det var så vi gjorde då min man tyckte att pudel nä det är ingen ras som tilltalade alls 😃 😉

Upp till toppen
Annons: