Annons:
Etikettallmänt
Läst 2233 ggr
storpudel_atos
5/8/18, 10:41 PM

Hur gammal blir en storpudel?

Hej, jag har en storpudel som fyller 10år i augusti vid namn Atos. Han är en väldigt kärleksfull hund. Han börjar visa tecken på att han blir äldre, tex att han får för sog att bara äta på ena sidan av matskålen & att han sover mer och orkar inte springa så mycket innan hans ben börjar skaka. Min fråga är då, kan en hund visa tecken på att den börjar bli gammal men ändå har långt kvar att leva? Han är frisk i övrigt vad jag vet. Tacksam för svar

Annons:
Amandla
5/9/18, 9:33 AM
#1

Den högsta åldern jag hört om på storpudel var runt 20 år, men vanligare är runt 13-14. Nackdelen med att en hund lever länge är ju att den är gammal länge… Har en veterinär kollat din hund? Det kan vara bra att veta att han är fullt frisk, eller ifall det är något som går att behandla på nåt sätt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Estellee13
6/4/18, 11:53 AM
#2

Stamtiken från kenneln jag köpt min hanhund ifrån blev nästan 17 år och då hade hon även fött 5 valpkullar under sin livstid.

Jag tycker det verkar vara olika från hund till hund, en del hundar kan vara gamla och taffliga länge medan andra går det väldigt fort för.

Upp till toppen
Annons: