Annons:
Etikettallmänt
Läst 2089 ggr
Amandla
4/28/18, 11:39 AM

Hur många pudlar har du?

Som rubriken lyder, hur många pudlar har du? Vill du ha fler?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
4/28/18, 11:39 AM
#1

Just nu har jag bara två, men planen är minst en till inom några år.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
papa-bear
4/28/18, 12:03 PM
#2

jag har ingen, men däremot så har jag pudlat ett antal gånger.

förlåt, men jag är på bra humör idag, så jag ville dela med mig av min dåliga humor, när jag fick chansen. 😜

Pia Svensson
4/29/18, 10:06 AM
#3

4 och kan tänka mig fler!

Fransu
4/29/18, 11:16 AM
#4

#2 😃

En pudel. Så länge vi har vår gamle shih-tzu kvar så blir det inga fler eftersom han hatar valpar. Så han ska få slippa det. Eventuellt blir det en pudel till när gamlingen inte finns mer. Men vi har inte bestämt oss. Kanske nöjer vi oss med bara en hund.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Forest]
5/2/18, 9:46 AM
#5

Här finns det tre godingar och vi anser det räcker :)

Gahich
5/2/18, 10:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här finns en pudel på 7 månader, planen är en till om ett/ några år när vi fått fason på lillen här hemma 😃


Annons:
Amandla
5/2/18, 10:54 AM
#7

#6 Vilken sötnos!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Haztparken
5/6/18, 3:17 PM
#8

Här bor det 3 Storpudlar och ja ärligt så hade det kunnat få plats fler om bara jag fick bestämma 😃

Chinesecrestedlover
5/7/18, 1:21 AM
#9

Har ingen…men valet stod mellan Pudel och Chinese Crested Dog, Hairless, när jag skulle köpa min första hund. Valet föll då tillslut på en nakenhund (Cain, avlivades vid 10,5 års ålder 2016 p.g.a. sjukdom) och även nu har jag två nakna blandisar (Sookie, 6 år, Chihuahua/Chinese Crested/Schipperke och Ianto, 2 år, Chihuahua/Chinese Crested). 

Trots min enorma kärlek till just nakenhundar (som förövrigt bara vuxit sedan jag fick hem min första) så har jag aldrig riktigt kunnat släppa tanken på att någon dag ha en pudel. De är så fina och härliga hundar. De skulle vara helt perfekta om de var nakna, haha😃. 

Jag vet att jag alltid kommer ha nakenhundar, de har liksom kommit för att stanna men…kanske kommer jag öppna mitt hem för en hund med päls någon gång…vem vet…om det blir så, så blir det garanterat en Pudel. Kommer inte sträcka mig så långt att jag skaffar en fällande ras (verkar ju urjobbigt)…men en Pudel finns fortfarande med på "önskelistan" (även om jag har lite svårt att se mig själv med en "pälsad" hund, haha). 

Gillar väl egentligen alla storlekar av Pudel, men drömmen är väl framförallt en Storpudel…kanske för att jag har två pyttiga vovvar (2 respektive 4 kilo) 🙂…men en dvärgpudel eller toypudel kanske skulle fungera bättre med den som bestämmer här hemma (dvs. "Tant" Sookie på hela 2 kilo) 😂.

#6 Vilken gullunge 😍Gillar verkligen den färgen. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Amandla
10/2/18, 9:47 AM
#10

Jag puffar upp tråden 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Anuradhaspudlar
11/10/18, 9:09 PM
#11

Jag har 5 mellanpudlar och just nu 6 små valpar Ludde 15 år Doris 13 år Celeste 5 år Leo. 5 år Honey 1 år

Anuradhaspudlar
11/10/18, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Celeste och Leo valpar 2 dagar gamla

Amandla
11/10/18, 9:12 PM
#13

#12 Grattis!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Maleficum
11/10/18, 9:58 PM
#14

Har ingen pudel nu.

Hade en inneboende hund som var pudel/powder puff blandning tidigare (bodde sina tre sista år i livet med mig då han inte trivdes att bo hemma längre då min kompis fick barn).

Men valet på nästa hund (då vår labbe inte längre är kvar i livet) står mellan pudel och löwchen :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Amandla
11/10/18, 11:58 PM
#15

#14 Det är ju inget svårt val… 😇😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Maleficum
11/11/18, 1:02 AM
#16

#15 Har velat ha Löwchen läääänge och mamma har hela tiden varit emot pudlar (dåliga erfarenheter fån när hon var yngre) men har lyckats övertala henne att vi faktiskt ska kika på pudel också då det känns som både pudel och löwchen passar bra in på hennes krav för nästa hund (och löwchen är ju lite mer ovanliga så kanske inte lika lätt att hitta någon bra).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Amandla
11/11/18, 10:50 AM
#17

#16 Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sofia4567
11/15/18, 7:38 AM
#18

Har en liten dvärgpudelvalp på 4 månader, åhh vad man blir såå kär i valpar! Vill ha 10 stycken om jag fick bestämma! Men i framtiden när jag blir klar med studierna vill jag såå gärna ha en till!😍

Amandla
11/15/18, 10:09 AM
#19

#18 Jag har räknat ut att jag får plats med sådär 18 toypudlar i min säng, så en till klarar du garanterat 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogsväsen
11/17/18, 3:26 PM
#20

Har en pudelprinsessa här hemma. Sedan vill jag skaffa en mellanpudel när jag flyttat hemifrån. 😍

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: