Annons:
Etikettallmänt
Läst 1769 ggr
Matilda.y
3/11/18, 8:20 PM

Vilken storlek på pudel

Hej alla! Jag undrar vilken storlek på pudel ni tycker om bäst? Skulle vara kul att höra om vad andra tycker:)

Annons:
Amandla
3/12/18, 10:48 AM
#1

För mig passar toy- och dvärgpudel bäst 😍 Mellan är alldeles för stora och storpudel - nej, det skulle aldrig kunna fungera här.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
3/12/18, 2:40 PM
#2

Jag trivs med att ha storpudel. Jag promenerar dagligen i skogen, ofta i ganska svår terräng. Där är det bra att ha lite längd på benen för att ta sig fram. Även något jag tänkt på nu då det varit så mycket snö, en liten pudel hade haft det svårt, om inte omöjligt bitvis att ta sig fram. Storpudeln tar sig hyfsat obehindrat fram oavsett terräng. Vilket jag verkligen uppskattar.

Annars hade jag nog kunnat tänka mig en pudel i vilken storlek som helst. Dom flesta pudlar av olika storlekar jag träffat har oftast charmat mig. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Jag och mina djur : )
3/13/18, 9:40 PM
#3

Min är precis på gränsen mellan dvärg och mellan och vi här hemma tycker att han är perfekt :)

Matilda.y
3/14/18, 9:15 PM
#4

#2 Kul att höra vad du tyckte. Förstår vad du menar att det är skönt att ha en hund som klarar all terräng om man går mycket långa promenader

Matilda.y
3/14/18, 9:16 PM
#5

#1 Förstår att det är skönt att ha en liten hund som även är lättare att ta med:)

DogeLove
3/24/18, 9:16 AM
#6

Vet inte riktigt gillar alla storlekar men säger dvärg/mellan då Fjalar är precis på gränsen och han är lagom stor enligt mig! :)

Annons:
[Forest]
3/26/18, 10:51 AM
#7

Här har det landat på toy- och dvärgpudel vi tycker det bra storlek.

Upp till toppen
Annons: