Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 1869 ggr
Amandla
12/31/17, 6:12 PM

Gott Nytt År!

Gott Nytt År pudelfolk!

🥳🌈🌺


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Fransu
12/31/17, 8:21 PM
#1

Gott Nytt År! 🥳

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Forest]
1/4/18, 10:27 PM
#2

God forsättning alla :) Hur klara era hundar av fyrverkerier? Våra tre är ganska vana att höra på diverse smällare o effekter för vi har ganska bra surround husse köpt ytligare bas så nu vibrerar soffan ; ) : P Dock är det inte kul när folk låter barnen smälla av själva långt innan det är tillåtet.

Amandla
1/4/18, 10:57 PM
#3

Mina är inte rädda alls, hoppas innerligt att det får fortsätta vara så. Här hörde jag inte en enda smäll förrän vid 23.53 på nyårsafton och det var över på en halvtimme! Helt underbart måste jag säga och stor skillnad på hur det var i den större staden vi bodde i tidigare.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
1/5/18, 11:03 AM
#4

Vi flyttade till landet i somras. På dagen på nyårsafton konstaterade vi att vi inte hört en enda smällare än. I jämförelse med när vi bodde i lägenhet så small det hela veckan efter jul till och med några dagar efter nyårsafton.

Vid tolvslaget small det i ca 15 minuter, sen var det över.

Pudeln reagerade lite. Han låg hos oss i soffan och vaknade av smällarna. Tittade upp lite, konstaterade att husse och matte var lugna och somnade om.

Vår gamle shih-tzu var inte det minsta rädd för smällare när han var yngre. Men har på äldre dar börjar visa nervositet när det smäller som värst och även vid oväntade smällar då vi var ute och gick. Denna gången sov han sig igenom hela smällandet.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Amandla
1/5/18, 11:46 AM
#5

#4 Visst är det skönt när man inser att alla inte bryr sig om att smälla av raketer! Tydligen förändras hundars hörsel med åren och äldre hundar är mer känsliga, tror det stod i hundsport för några år sen.

När jag flyttade in i lägenheten jag hade för 20 år sen så small det oavbrutet (kändes det som) från jul och två - tre veckor framåt, och helt hejdlöst på nyårsafton från det mörknade till tre på natten. Sista fem åren där märkte jag hur det minskade kraftigt och koncentrerades till nyårsaftons kväll och natt. 

Nu är det ju äntligen lagar på gång, hoppas innerligt att de får god genomslagskraft och att ännu fler inser det vansinniga med fyrverkerier.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
1/5/18, 8:18 PM
#6

Vi bor i liten håla men här börjar det så fort det börjas säljas på olika ställen. Det är i regel alltid unga som ska ut o smälla av. Enja har börja visa att hon inte vara ute när hon märker att någon är i farten, ca 20  meter ifrån oss :( Dom andra lyfter knappt huvudet utan strosar på.  Men vid 11.30 o fram lite över 12 slaget är det det stora hela och det smäller som bara den runt om, vi tycker det är fint o se men håller oss inne 🙂Vi köper himmelslyktor men det var inget väder för släppa upp dom så dom sparar vi på till semestern 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: