Annons:
Etikettallmänt
Läst 1729 ggr
Helenablomman
2017-07-11 15:01

Hur tål pudeln sommarvärme?

Hej! Jag är ny medlem och har ännu inte skaffat hund men är väldigt sugen på pudel eller en labradoodle. Men vi håller också på att köpa sommarhus på Naxos. Naxos blir generellt inte varmare än ca 28 grader, så ungefär som en riktigt varm svensk sommar? Om man är riktigt noga med vatten, skugga och avsvalkningsmöjligheter - tror ni att det är möjligt att vistas utomlands då med vovven? Någon som har erfarenhet av att flyga med hunden utomlands?

Annons:
[Roe Deer]
2017-07-11 15:23
#1

Jag har inte rest utomlands med min numera avlidna pudel, men under sommarmånaderna brukade vi ha honom kortklippt. Riktigt stilig blev han! =) Snagga men inte helt!

Amandla
2017-07-11 22:55
#2

Absolut kan en pudel trivas med att få följa med utomlands 🙂Jag har en valpköpare som bor långa perioder i södra Europa, och hunden är med. Det går hur bra som helst 👍Han är så liten att han får åka inne i kabinen. Större hundar måste åka i bur i fraktutrymmet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2017-07-15 20:48
#3

Tror inte det är några problem för en hund i dom graderna. Vad man kan tänka på är gå när det är svalast morgon o senare på kvällen under dagen nöjer sig man med korta promenader/trädgårds kiss. Vi går inte på långa promenader nu när värmen har kommit asfalt och stenar blir ganska varma så vi väljer mer gräs o skogspromenader.

[Forest]
2017-07-15 20:53
#4

Missa flyg har inga erfarenheter själv. Men vänner som flyger ofta dom har små hundar som åker med som handbagage. Har inte hört att dom har haft svårt med flyga med dom.

Nessie von Loch
2017-10-15 18:08
#5

Sigge klarar inte av värme, han trivs bra mycket bättre i kyla. Fryser gör han inte om det inte är kallare än 10 minus, då fryser han om tassarna, men han blir lätt för varm trots att han rakas ned på sommrarna.

Upp till toppen
Annons: