Annons:
Etikettallmänt
Läst 1215 ggr
Amandla
1/22/17, 2:10 PM

Är du pudeln trogen eller vill du ha annan ras?

För mig gäller bara pudlar, och då de minsta varianterna. De passar perfekt in i mitt liv, och jag gillar att de är så små att flera kan ligga i knät samtidigt. Pälsvården är helt överkomlig jämfört med de större pudlarna. 

Ändå är jag lite nyfiken på några andra raser, italiensk vinthund är en av dem. Det är något med deras uttryck som går rätt in i hjärtat på mig 😍Vi får se hur det blir, kanske så småningom att det blir en liten iggy här också!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Nalle-]
1/23/17, 9:36 AM
#1

Mina två egna hundar är storpudlar båda två. Funderade på lite andra raser när jag skulle skaffa min andra, men det föll alltid tillbaka på storpudeln. Det är något speciellt med pudlarna 😃 Min äldre håller jag sportklippt så det är inte mycket pälsvård alls, den yngre kommer jag ställa ut så där blir det desto mer förstås. Är också sugen på att skaffa en dvärgpudel så småningom. 

Någon gång skulle jag också vilja äga en brukshund. Tror inte det blir nästa hund, men någon gång i livet när förutsättningarna är rätt för det. I så fall blir det en briard eller en riesen.

TjockaBerta
1/23/17, 10:42 AM
#2

Ja jag köpte en xolo för drygt ett år sedan så det får tala för sig själv. Minimal pälsvård 😃

>>>Malum domesticum<<<

Estelle13
1/23/17, 11:14 AM
#3

Kommer förmodligen alltid äga minst en storpudel tror jag, är ju världens vackraste ras så en storpudel måste jag nog alltid ha. En annan ras jag är sugen på är bullterrier standard varianten. Kommer förmodligen aldrig äga en brukshund eftersom min fysiska ork är ganska mycket nedsatt pga hjärtproblem, men hade varit kul att prova på en arbetsras också i framtiden men jag ver att jag inte kommer kunna ge vad den kräver så jag håller mig till mina storpudlar och andra mer sällskapsrelaterade raser. En liten pudel i dvärg toy storlek har jag också varit sugen på.

Fransu
1/23/17, 11:51 AM
#4

Eftersom jag är allergisk så är jag tyvärr rätt begränsad i val av hundraser. Hade jag inte haft pälsdjursallergi så hade jag nog sneglat åt andra raser än pudel. Harry är jättego på många sätt, han är bland annat den gosigaste och roligaste hund jag haft/mött. Men har även sidor som inte tilltalar mig alls. Tänker dock att det kanske inte har så med rasen över lag, utan att det är individuellt. Att det bara är Harry som är lite speciell. Har aldrig varit med om en hund som stressar upp sig så lätt exempelvis. Nackdelen med pudeln är ju även pälsen som måste skötas/klippas. Jag är verkligen totalt ointresserad av pälsvård. Vi håller Harry kortklippt, men pälsen ska ju ändå klippas då och då. Pälsen är som kardborre och wettexduk ihop. Allt fastnar i pälsen och den suger vatten åt sig. Fördelen med pälsen är förstås att den är fällfri och att den är väldigt mysig att klappa.

Min man däremot är helt såld på pudeln. Men han har heller inte så mycket med Harry att göra som jag. Jag är rätt säker på att om han fick sköta honom en vecka som jag gör hade han också blivit lite tveksam till rasen.. Hans tålamod är mycket mindre än mitt. Och tålamodet prövas i princip dagligen man är ute med Harry.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

wesdi
1/24/17, 12:22 PM
#5

Nej jag är inte pudel trogen.  Idag har jag en storpudel (tredje jag ägt totalt) och en jaktcocker.  Snart blir det nog dags för en till fyrbent kamrat och det kommer inte bli en pudel. Däremot en till jaktras.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Herseruds
2/5/17, 10:59 PM
#6

Jag sneglar på så många fantastiska hundraser! Schäfer, jaktlabbe, springer spaniel, Beardis, Collie, whippet….. Men min man har lovat stoppa mig om jag föreslår nåt annat än pudel igen, förutom att de är enormt trevliga är det sååå skönt att slippa smuts och hundhår i hela huset. Och så luktar de ju gott!! Fantastiskt! 👍🏻💕💕

Annons:
Upp till toppen
Annons: