Annons:
Etikettbeteende
Läst 1702 ggr
Dippidutten
2016-07-28 10:01

Skrämd pudel ☹️

För två dagar sen när jag var ute och gick med min lilla pudelkille här på gatan så störtade det ut en pitbull från trädgården som gjorde sitt bästa för att få tag på min hund. Jag försökte mota bort honom samtidigt som jag försökte hålla bort min egen hund som bara skrek och skrek och försökte ta sig loss. Min hund kommer loss och springer sin väg med den här hunden efter sig och jag efter…. En bit ner på gatan har min hund trasslat in sig i en buske med kopplet och sitter där och bara skakar. Pitbullen tappade väl intresset för honom då antar jag för han lunkar runt och snusar bara. 1,5 timme senare har min hund slutat skaka och börjar busa lite igen och äter. Men när vi sen ska gå kvällrundan så är han så fruktansvärt rädd igen. Svansen mellan benen och vill inte gå alls. Det hjälpte inte ens att hans bästa hundvän i världen kom. Han brydde sig inte ens om honom. Och så här har det nu varit sen dess. Jag pockar och försökte busa och locka honom att gå och som den snälla lydiga hund han är följer han med. Men han vill bara hemåt. Svansen mellan benen och kissar och bajsar så fort han bara kan så vi kan gå hem igen. Jag har försökt gå på andra platser med honom och det går lite bättre en liten stund sen drar han mot bilen och vill åka hem. Min sambo har varit ute med honom och det går lite bättre men inte bra. Hur ska jag hjälpa honom att komma förbi detta? Min hund som alltid varit den gladaste lilla skiten som är vida känd för sin lilla viftande svans 😳 Han ör precis som vanligt här hemma och i trädgården men så fort vi ska ut…. Alla tips mottages så tacksamt!

Annons:
Wellcraft
2016-07-29 20:40
#1

Ta det lugnt, det går över. Hunden klarar sig.
Det verkar bara som han har lite känslig mentalitet. Hur reagerade du själv vid situationen?
Dalta inte med hunden, glöm det otäcka som hänt och fortsätt exakt som vanligt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Forest]
2016-07-31 09:43
#2

Jag skulle gå på två olika promenader ena kortare för rasta, andra längre gärna promenad som hunden brukar gilla. Jag skulle göra roliga saker denna promenad inte haft den lös kanske gillar den träna lite trix o kontakt kört på lite roligare promenad. Dalta inte men ha kul :) 

Jag skulle kontakta ägaren till andra hunden för medela att deras trädgård inte håller inne hunden, även tagit upp vad som inträffat. Är du rädd eller osäker så kan du ta med dig bra vän som är med dig tänk på vissa tar detta olika vissa tar allt som ett hot och andra tackar för att man säger till.  Själv skulle jag ta det bättre o veta än att folk snackar om hur farlig hund man har som i kanske många fall funkar kanon med andra hundar osv.

chb
2016-08-07 17:32
#3

Känslig mentalitet? Han blev jagat av en pittbull som troligen ville döda honom som första instinkt vem fasen skulle inte ha självbevarelse drift att vara rädd? Låt honom träffa andra hundar som är stabila och snälla. Att träffa en hund han redan känner och är trygg med hjälper inte. Nya hundar.. det kommer få honom på andra tankar. Att gå samma runda med andra människor..hur ska det hjälpa?eller träffa samma hund han redan känner och är trygg med? Låt honom utmana sin rädsla med en trygg stabil vovvem

Upp till toppen
Annons: