Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 1270 ggr
Eva Lee
7/18/16, 4:08 PM

Om att få en ny storpudeltik

Hej ni som finns på denna sajten, ny för mig,

Jag har sedan en tid förstått att det är dags för mig att få hem en ny storpudel. Min Loppan, 18 mån gammal, måste avlivas för drygt 20 år sedan p g a en sjukdom som inte kunde hävas.  Sedan dess mycket arbete och resor. Men nu finns det utrymme igen, och ny längtan efter just en storpudeltik. Loppan var svart.

Men jag söker alltså inte i första hand en valp utan en vuxen hund. De flesta hundar som omplaceras verkar vara dvärg, mini eller mellanpudel.  Jag sprider nu ryktet bland alla dem jag känner, lägger ut trådar var jag kan, för att öka chansen att ha tur, och att någon känner någon som, osv.

Häromdagen mötte jag en hund på Kullagatan i Helsingborg, utanför Fahlmans konditori, som totalt förtrollade mig. Det var en pudel men ingen pudel. Mellanstor hanhund, tvåfärgad i aprikos? brun? och vit, med en fantastisk blick. I ansiktet syntes pudeln, och spaniel. Husse berättade att han också var Cavalier king charles. Jag gjorde det misstaget att jag inte frågade om uppfödaren, och nu undrar jag så om det möjligen går att komma i kontakt med husse och matte, och genom dem med uppfödaren. Maken till fin hund!

Och detta trots att jag då förbigår min längtan om storlek och pudel. Men det är ju inte en utställningshund jag söker, rasrenheten har ingen betydelse jämfört med hundens personlighet. Klok, snäll och glad ska hon vara! Och klippas - jag vill inte ha en hund som fäller.

Tänk om detta meddelande kanske på nåt vis kunde nå det par som har denna härliga hund? I så fall finns jag här på sajten. Jag bor i Ängelholm.

Annons:
Wick
7/26/16, 2:35 PM
#1

Har du kollat på den här sidan? Den kanske kan vara till hjälp.

http://cockerpoosverige.weebly.com/indelning-av-cockerpoo-och-spanielpoo.html

Take a moment, stop and breathe. Silence your mind and soothe what's underneath. 

Qiuetly enjoy the present, the now. 

Bask in the sunlight, be a spectator of nature's enchanting show.

[Forest]
7/31/16, 9:54 AM
#2

Letar man efter blandras tänk på alla hälsotester som fäderdjuren bör gjort innan dom parade/s. Just den blaningen som du träffade skulle inte då cavalier förekommer en del fel på hjärtat läser för ofta tråkigheter kring detta.  Givetvis finns det friska sunda cavalier men troligen så görs inte hälsotester på blandraser tyvärr, det avlas för att få söta avkommor. Hoppas du hittar en sund blandras om du väljer blandrasvalp.

Upp till toppen
Annons: