Annons:
Etikettbeteende
Läst 1044 ggr
Wick
6/11/16, 10:20 AM

Träningsfokus

Jag tänkte höra med er som har (främst toy-/dvärg)pudel, hur är era hundar vid träning? Blir dem lätt distraherade av lukter/ljud runtomkring?  Detta kanske är något man tränar dock.. ☺️

Jag har 2 dogs där den ena (hane) har jättebra fokus och intresse när vi tricktränar varav den andra(tik) som vi fick vid 3 månaders ålder istället för standard 8 veckor blir lättare distraherad och är mer självständig. Hon är dock mycket mer alert och "speedad", vilket kanske beror på att hon är yngre(6år). Hmm. (En liten sidenote är att hon som vi hämta som 3månaders valp är mycket bättre vid hantering och annat beteende så som att ta saker från munnen och hon skäller väldigt lite. Men det är vår personliga brist i och med vår första hund där vi borde övat ännu mer med hanteringen m.m. när han var valp.)

Så därför frågar jag här till er utav nyfikenhet hur det är med era hundar och träningsfokusen! :D Blir dem lätt trötta/distraherade/tappar fokus?

Tacksam för alla svar! Pudlar är ju unika som vi människor men tänkte att det vore kul att höra lite. :)

Take a moment, stop and breathe. Silence your mind and soothe what's underneath. 

Qiuetly enjoy the present, the now. 

Bask in the sunlight, be a spectator of nature's enchanting show.

Annons:
[Forest]
6/12/16, 9:23 PM
#1

Vi har tre tikar, en dvärg och två toy. Dom är olika varandra helt,  dvärgpudeln Enja jobbar jätte bra med alla i familjen så länge inte jag stör om andra tränar med henne. Håller fint fokus hela tiden är en hejare på lära sig nya saker lätt. 

Donna toy jobbar bäst med mig helt klart, jobbar bra för belöning men funkar även utan godis. Är bra på vardagslydnad och störs inte så lätt.

Milli, självständig hund jobbar inte bra och har inte så lätt för lära sig saker varför jobba när man är  söt som socker är hennes motto 😊 Det hon är bra på det är ändå att spåra nos det har hon och den går varm, då störs hon inte men här är jobbet bra för hennes självständighet-matte/husse hänger långt bak på linan 😉

Wick
6/13/16, 7:25 PM
#2

#1 åh tack för ditt svar! ❤️ Vad coolt att du har 3 tikar, har för mig att jag har läst att tikar har svårt att bo ihop med varandra.

Haha tack för ett gott skratt! 😃 Pudlar är ju för sköna ibland.  🌺

Take a moment, stop and breathe. Silence your mind and soothe what's underneath. 

Qiuetly enjoy the present, the now. 

Bask in the sunlight, be a spectator of nature's enchanting show.

[Forest]
6/20/16, 9:31 PM
#3

2 Det stämmer inte att alla tikar inte funkar med andra. Jag är mer van att hanar muckar med varandra än vad vi är med tikar. Vi har vart 11 tikar och 2 hanar som var på promenad alla funka fint fint även pojkarna (pudelträff) 😉

Wick
6/25/16, 12:13 PM
#4

#3 vad kul att höra! :D

Take a moment, stop and breathe. Silence your mind and soothe what's underneath. 

Qiuetly enjoy the present, the now. 

Bask in the sunlight, be a spectator of nature's enchanting show.

Upp till toppen
Annons: