Annons:
Etikettallmänt
Läst 871 ggr
Nymphadora
2016-06-01 09:06

Resa med 13-veckorsvalp

Vi skulle vilja åka ut till skärgården ett par dagar över midsommar, med vår lilla dvärgpudelkille som då kommer vara tretton veckor. Vi reser kommunalt, så det blir ungefär 15 min tunnelbana, 50 min tåg, en timme buss och 10 min bil för att komma hela vägen fram. Vi har inte rest med honom tidigare, annat än när vi hämtade hem honom; är det något särskilt vi bör tänka på? Förutom att han har tillgång till vatten, ska kunna känna sig trygg hela vägen samt ha möjlighet att kissa och sträcka på benen mellan bytena. Jag vill gärna vänja honom vid att resa i knäet, men vill ändå kolla om någon tycker att resebur är att föredra? Andra tips?

Annons:
Amandla
2016-06-01 11:57
#1

En bur kan vara bra som trygg plats att vila på, OM han är van vid den. Och jag menar inte att dörren måste vara stängd hela tiden. Lite avskildhet kan vara skönt, särskilt om det är mycket människor runtomkring. Förbered dig på att säga nej till alla som vill hälsa, för en liten bebisvalp kan det bli för mycket.

Ta med en rulle hushållspapper och en påse att lägga använt papper i, diverse små olyckor kan lätt hända. Något gott att  tugga på kan också vara bra att ta till.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nymphadora
2016-06-01 19:38
#2

#1 Tack så mycket!

[Forest]
2016-06-02 09:00
#3

Passar på att även be dig kolla hur det är med fästingarna vet att det finns en del farligare fästingar vid kusterna. Så ett bra fästingskydd bör vara på. 

Vatten,mat,leksak,filt och tugg är bra att även ta med. Sen papper och påse att förvara skräp i är bra. Buren skulle jag någ ha själv som trygghet-och bra sovplats :) Hoppas ni får en kanon dag 😃

Nymphadora
2016-06-02 10:01
#4

#3 Han ska till veterinären veckan innan, så vi tänkte köra fästingskydd då. Tack för tips!

Upp till toppen
Annons: