Annons:
Etikettpälsvård
Läst 1181 ggr
Cornish-rex
2016-05-15 09:46

Allergi?

Hej pudelkompisar!

Om det är okej för admin tänkte jag tipsa om en grej som faktiskt har fungerat för vår familj. Riktigt bra. Jag kan tänka mig att många av er kan ha nytta av det, då jag antar att det finns ett flertal här inne som är pälsdjursallergiker.

Allergenius har utvecklat ett hundschampo som ska minska hundens allergen. Utöver det är schampot bra för både päls och hud, vi behöver inte ens använda balsam efteråt! Jag ingår i de 80 procenten som faktiskt har märkt av en klar förbättring på både katt och hund. Min man kan nu vara tillsammans med min familjs hundar och katt utan några som helst problem - trots att han innan var väldigt dålig, även med allergitabletter.

Rekommenderas verkligen om ni har någon i er närhet som är allergisk!
(De har även forskat fram individuella tester till hund, för att se hur mycket och vilka allergener hunden har. Allt för att hjälpa oss som vill ha hund trots pälsdjursallergi).  Att pengarna går till forskning om framtagning av pälsdjursvaccin gör saken ännu bättre.

Kram och lycka till!

Annons:
TjockaBerta
2016-05-16 14:06
#1

Det är djuprengörande och pälsen blir helt avfettad. Min pudels päls tappar stunsen och blir mest som bomull. Balsam gör ingen större skillnad tycker jag. Ska man ställa ut är det inte så lyckat. Vill man ha en extremt ren hund är det effektivt. 

Det gör ingen skillnad för min allergi då jag reagerar på pälsen som yr runt vid klippning eller borstning.

>>>Malum domesticum<<<

Cornish-rex
2016-05-19 14:50
#2

Jag har hört pudelägare som blivit nöjda, tråkigt att du inte är en av dem som blivit hjälpt :(

[Forest]
2016-05-19 22:44
#3

Jag har inte testat detta schampo men vet om dom gör det men vet även om att flera gillar Medi-Tec schampot som ska vara samma verkan. Hur bra dom är för hunden,den som är allergiker det kan jag inte själv utala mig om :)

TjockaBerta
2016-05-20 07:09
#4

#3

Det är väl Medi-Tec som utvecklat Allergenius-schampot?

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2016-05-20 19:31
#5

4 det kanske det är vet bara att kompisen sa det märket :)

Cornish-rex
2016-05-28 12:36
#6

Precis, medi-tec står bakom Allergenius och dess schampo! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: