Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 1385 ggr
Nymphadora
4/29/16, 5:08 PM

Vad "frakta" hem ny valp i?

Vi ska hämta en fantastisk liten toypudelkille om tre veckor och ska resa kommunalt i cirka 30 min med honom för att komma hem. Hur rekommenderar ni att vi tar med oss honom, så att han känner sig så trygg och outsatt som möjligt? Mjuk bärväska så att han är skyddad men vi ändå kan känna honom? Gömd innanför tröjan?? Det enda vi har i dagsläget är en resebur i hårdplast och det känns för opersonligt och läskigt för lillgrabben. Tacksam för alla tips!

Annons:
Fridaaaa
4/29/16, 5:10 PM
#1

Absolut inte lös om ni vill tänka på hans säkerthet.
Utan sele fast i bilbälte eller Transportbur :)

Närjag tog hem Roxy, tog ca 30 min, då var hon i en gallertransport bredvid mig, så kunde prata med henne om det behövdes. Men hon slocknade efter 5 min xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Achatina
4/29/16, 5:15 PM
#2

Skulle köra på den i hårdplast men med ett mjukt (tvättbart) underlag. Sätt upp buren på sätet bredvid/mitt emot så att valpen ser dig. Gör resan rolig och positiv även om resesättet är tråkigt i övrigt. 

När jag tog hem min första valp spydde han flera gånger på väg hem. Och den andra valpen mådde illa hela vägen från uppfödaren. Båda älskade att åka bil som vuxna men just första färden brukar kunna vara lite dramatisk.

kalindas
4/29/16, 5:40 PM
#3

Transportburen i hårdplast låter bra. 
Bädda mjuk och tryggt till den där. Kör ni bil så sätt den i baksätet och fäst den i bältet. Sen kan en av er sitta där bak, jämte buren och hålla in fingrarna genom gallret.  Då sitter valpen tryggt och säkert!
Mår den illa så får man bara ta det lugnt och inte göra för stor affär av det.
Annars låt den bara ligga i buren och koppla av, med er som tryggheten jämte. 🙂

/Elisa

[Forest]
4/29/16, 9:35 PM
#4

Vad roligt 🙂 Jag åkte buss när Enja var liten och första gången fick hon sitta i min famn sen vart det bur och nu mera är det sele dom få gånger vi åker. 🙂 Gör det du tycker känns bäst för dig och valpen, vi bor i liten håla så här trängs man inte alls i vare sig på bussen eller tåget 😉

Nymphadora
4/30/16, 10:11 AM
#5

Det är kommunalt som gäller, och vi bor i Stockholm så det kan vara mycket folk på tåget. Det lutar åt att vi kör transportburen i plast med mjuk filt i. Och så håller vi buren i knäet, så att han känner att vi är nära. Tack alla!

Amandla
4/30/16, 11:50 AM
#6

Låter bra med en bur som inte är för öppen,  inte bara för valpens skull utan så inte "alla" ser den ursöta lilla valpen och bara måste klappa 😉Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
kalindas
4/30/16, 1:07 PM
#7

#5
Låter som ett bra val! 🙂

/Elisa

Upp till toppen
Annons: