Jag är förtvivlad. Min 1-åriga tik började några veckor efter sitt första löp (9mån) att slicka sin vulva så den blev röd och svullen. Varit hos veterinär tre gånger, lämnat urinprov vid två tillfällen, inget syntes, vet tittade i slidan såg inget onormalt men trodde det kunde vara en vaginit. Hon fick laktalgel som inte hjälpt. Det konstiga är att detta slickande kommer ca 1 gång /dag , då är hon frustrerad, gnäller , nästan skriker,som tur är går det över efter 5-10 min. Då är hon utmattad verkar det som. Besvären har pågått i 3,5 mån nu och hon är remitterad till hudläkare eftersom vet inte förstår vad felet är. Detta händer ej varje dag men minst varannan. I kväll började hon slicka sig i anus så den såg också röd och nästan sårig ut. Jag har tvättat och smörjt med svag kortisonsalva. när det gällerfoder så åt hon det första året det foder uppfödaren rek men hon åt dåligt av det och vid ungefär samma tid som hon börjadelöpa fick hon råfoder, mushköttbullar och liknande. .hon får inget foder med spannmål. Jag är så olycklig att min lilla fina underbara vovve skall behöva lida av detta. Jag har haft hundar i ca 30 år och aldrig varit med om detta tidigare. Finns det någon som har erfarenhet av detta. Irene