Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 1460 ggr
Tindris30
2016-03-29 15:07

Piper!

Hej vi har en dvärgpudel hane på 6 år som beter sig jätte konstigt han är alltid väldigt glad och full med energi men när jag kom hem från skolan idag så kommer han springandes och piper lite då och då sen så hälsar jag på honom och så piper han. till och med när jag inte klappar honom piper han. han skriker/ piper när han hoppar ner från vår soffa och sängar och går up för trappan helt snett och vi har klämt oh känt på honom och då skriker han inte men när man ibland bär upp honom eller när han går runt kan han pipa. Vad kan det här vara för något?

 vi är väldigt oroliga för han och om det hjälper så brann våran brödrost upp igår :/ så det blev en massa rök. kan det ha något med röken? vi tänkte avakta lite med veterinär just nu och kolla hur det går. äre någon som kan ha någon aning vad det kan va

Annons:
-Cissi-
2016-03-29 20:50
#1

Skriker han till när han hoppar ner från soffan och dylikt bör en vet kolla på han. Kan vara artros.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Tindris30
2016-03-29 21:14
#2

okej tack för svar. vi ringde till en veterinär förut och vi ska träffa honom imorgon. Han sa också att det kan va diskbrock är det någon som har någon erfarenhet av det?

-Cissi-
2016-03-29 23:21
#3

Diskbråck har jag iaf ingen erfarenhet av :/ hoppas det löser sej!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Forest]
2016-03-31 09:39
#4

När ska du till veterinären med honom? Låter som något är galet med honom, be dom även kolla benen/lederna. Har ingen erfarenhet av varken diskbråck eller patella på hund har haft häst med det men helt annat djurslag 😎

Tindris30
2016-04-01 19:24
#5

#4       vi va hos veterinären i förrgår och dom sa att det troligen va diskbråck på vänster sida. dom gav han smärtstillande och medeciner och så skulle vi kontakta dom om ca 2-3 veckor och se hur det ä. nu får han verkligen inte gå i trappor eller hoppa i sängar soffor. han får inte röra på sig mycket

 så promenad får han inte bara gå runt lite på vår baksida :) 

och om han inte bajsar och kissar som han ska skulle han kanske behöva en operation men han bajsar och kissar som han ska och äter bra :)

[Forest]
2016-04-03 11:11
#6

5 oj, det låter inte roligt. 

Minns jag inte helt fel så har ni ganska nyligen skaffat denna lilla hund nyligen? Tänkte har ni pratat med tidigare ägare isf har han visat något annat innan?

Annons:
Tindris30
2016-04-03 23:05
#7

vi har snart haft honom i två till sommaren och vi har inte pratat med förra ägaren men vi har väldigt bra kontakt med dom och så känner vi uppfödaren väldigt väl (hon visa honom för oss) men bra idé att kolla med dom :)

[Forest]
2016-04-04 09:34
#8

7 Jag tror jag misstagit mig på fel hund/ägare 😉 Men visst kan man alltid höra med bådetidigare ägaren och uppfödaren om mer info om det vart något innan :) Tycker du fick bra tips inne på hif jag tänkte på kompostgallret och göra mindre hage. Just för minimera riskerna att han hoppar upp/ner från något.

Upp till toppen
Annons: