Annons:
Etikettbeteende
Läst 1963 ggr
moa321
2/28/16, 10:50 PM

Snälla hjälp :( Grinig gammal pudel

Hej, min pudeltik har blivit så grinig, hon är 12,5 år, det är såå jobbigt, ett exempel, gubben ligger i sängen, kajsa i korgen på golvet, det räcker med att gubben rör sig lite så börjar hon skälla. Han sitter i soffan, rör på sig o hon skäller, samma sak om hon ligger i sängen,  jag blir alldeles grinfärdig av det här, någon som har nåt tips så är jag MYCKET tacksam!

Annons:
Wellcraft
2/28/16, 10:57 PM
#1

Jag tycker att ni ska låta er veterinär göra en grundlig undersökning på henne. Hon kan ha ont.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

moa321
2/28/16, 11:04 PM
#2

Tack, då ska vi göra det!

[Forest]
2/29/16, 8:08 AM
#3

Hon skäller när gubben din rör sig? Det låter som att han är lite på vaktad, kanske ser hon detta som sitt jobb att larma när han rör sig? Jag skulle säga ifrån detta och avleda henne. Sen kanske hon skulle behöva få annat "jobb", vad gör ni annars med henne?   

Små pudlar är mycket för larma, har en själv men jag avleder henne hon får helt enkelt inte vakta dörren/hallen utan säger det räcker eller gå där i från. Avleder lite till med kalla på henne och gör något som sitt eller något trix (snurra runt,gå slalom,gå runt en stol eller annat) för att få belöning. Det hela slutar med bra kontakt,avledning och en glad hund.

wesdi
2/29/16, 8:31 AM
#4

Låt veterinär göra en s.k. seniorkontroll på hunden. Det kan vara åldersrelaterat, smärta, värk, synnedsättning, hörselnedsättning mm.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Amandla
2/29/16, 12:37 PM
#5

Du har fått bra råd ovan, så jag tillägger bara att jag gjorde rubriken tydligare så man ser direkt vad tråden handlar om 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Cert
3/2/16, 6:11 PM
#6

Hur har det gått för er?

Annons:
moa321
3/4/16, 10:33 AM
#7

Vi ska till veterinären nu på måndag, på återbesök, hon har ätit antibiotika för en infektion i kroppen, då ska jag prata med veterinären 🙂

Upp till toppen
Annons: