Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 4852 ggr
Unmanageable
2016-02-17 19:54

Storpudel uppfödare?

Hejsan!

Nu har jag sökt runt på internet som en tok efter kennlar som har storpudlar i silver eller aprikos / röd och jag har hittat några stycken, alla i södra Sverige. Har sneglat lite på vita också. Står på intresselistor hos några få.

Men nu tänkte jag kolla här med er om ni vet av något ställe, kanske som ni rekomenderar eller om jag tillochmed har lyckats missa en kennel, det vet man ju inte.

Lydnad är mer i min smak än utställning, men det är nånting jag lärt mig i livet, att man ska aldrig säga aldrig. För en gång i tiden skulle aldrig ha en pudel, heller.

När man väl bestämt sig vill man ju gärna att det ska gå fort, men har insett att jag lär få vänta ändå. Vilket är okej det med, förstås.

Men jag blir oerhört tacksam för lite hjälp.
Mvh Malin

Annons:
Amandla
2016-02-17 20:20
#1

Nu är jag inte inne så mycket i storpudelvärlden eftersom mitt fokus ligger på dvärg och toy, men jag vet att kennel Awesome har underbart vackra vita storpudlar, uppfödaren är noga med allt som kan spela in. 

Hoppas du får fler tips! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Unmanageable
2016-02-17 20:39
#2

Tusen tack! Alla tips är välkomna. :)

[Patricia1993]
2016-02-17 22:13
#3

Min vita tik kommer ifrån en kennel i Linköping som föder upp gråa storpudlar, den finns med i registret så antar att du redan kollat den. Vill du träna med din pudel så försök att hitta föräldradjur som är aktiva med träning, finns ju faktiskt de pudlar som inte är några bra tränings exemplar bl.a min tik. Hon är mer en sällskaps pudel, mer avlad efter utställning så hon har ingen jakt eller någon riktig go eller motivation till att hålla på med lydnad och sånt som min hane däremot har. Skulle jag själv vara intresserad av en grå valp så skulle jag höra av mig till kennel calie's, tycker det verkar vara en bra och seriös kennel, även kennel art attack och swanline verkar bra och seriösa. Kennlar som jag själv har tittat på som föder upp vita pudlar som jag tycker verkar bra är bl.a brammarps och jawazza. Finns så många kennlar och det är svårt att veta vilka som passar en men det är iallafall de kennlar jag kommer titta tillbaka på när det är dags för mig om några år att skaffa min tredje storpudel. Kennel awesome verkar perfekt men jag har fått för mig att uppfödaren där strävar väldigt högt inom utställning och säljer nog först och främst till de som är aktiva inom det, det är vad jag tror men jag kan ju faktiskt ha fel men det är iallafall den uppfattningen jag har fått.

Unmanageable
2016-02-18 10:48
#4

Tusen tack för ditt svar. Jo, jag såg det också, eftersom att de inte är min idé att ställa ut så kanske något annat ställe passa bättre.

Vilka kennlar är dina pudlar ifrån? :)

Ja, jag har kollat alla de gråa, väntar faktiskt på lite information från swanline som hon skulle skicka  ut till intressenter, hon nämnde även att hon försöker para ihop rätt valp med rätt ägare vilket känns seriöst också :) Fast då kanske ingen passar till mig så..det är ju det som är det tråkiga. Dessutom har alla så fruktansvärt mmånga intressenter så att lyckas få sig en pärla inom en rimli tid känns nästan uteslutet. Vilket känns lite trist. Men man får ha is i magen helt enkelt. Tänker att alla jag inte får är inte meningen heller.

Ska kika på de vita, tror jag kollat en av dem iaf. Har kikat allra mest efter gråa och aprikos det är lite senare jag insåg att jag gärna har en vit också :)

Mer tips ser jag gärna :)
Kanske någon som har en vovve från någon av ställena och vill berättaa lite?

[Patricia1993]
2016-02-18 12:27
#5

Okej, varför skulle ingen passa till dig? Det tror jag visst! De flesta valpar kommer till folk som inte ställer ut, brukar vara färre som kommer till utställnings människor faktiskt. Ja det brukar vara så att uppfödarna oftast sätter ihop valp med rätt ägare vilket både kan vara till en fördel och nackdel. Är man nybörjare inom pudel och vill ställa ut är det svårare att få en som är lämplig för utställning än om uppfödaren vet sedan innan att man är van, det har jag själv fått erfara av uppfödaren jag köpte tiken av, kände mig faktiskt ganska lurad eftersom jag sa att jag var utställningsintresserad men fick en valp som kanske inte var prio ett inom utställning men vad vet jag. Min tik kommer ifrån XXX  och hanen från kennel Tassmania, vet att kenneln som hanen kommer ifrån har även fött upp aprikos. Ett annat tips är att gå med i storpudlar i Sverige på fb och fråga där efter uppfödare, finns en del uppfödare som är medlemmar i gruppen och även andra ägare som kan ge tips och informera om vad de köpt sina pudlar ifrån :-)

Amandla
2016-02-18 14:17
#6

#5 Jag tog bort namnet på den kennel din tik kommer ifrån, uppfödaren är inte medlem här och kan därför inte svara. Ta sånt via pm istället 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Patricia1993]
2016-02-18 14:33
#7

#6 Känns faktiskt ganska löjligt, ser ingen anledning att hålla någon bakom ryggen vare sig personen är medlem här eller inte. Var inget elakt det jag skrev utan bara ren sanning men men jag förstår.

Amandla
2016-02-18 15:50
#8

#7 Du har rätt till din åsikt, men jag som Sajtvärd måste kunna stå för allt som skrivs härinne, därför har jag den regeln (som också står i sajtens skrivregler).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
2016-02-20 16:59
#9

Min tik ska ev få valpar till sommaren. Gråa och vita beräknas det att bli :) min uppfödare finns i Nyköping. Annars gillar jag kohagslyckan.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Unmanageable
2016-02-25 09:16
#10

Catta, okej.  Kan jag kanske få maila dig då? Och berätta vad jag kan erbjuda för hem.

Ja, jag har faktiskt pratat med henne på kohaglyckans och står på intresselista, men hon har väl många intresserade som alla andra..men den som väntar på något gott. :)

Catta-
2016-02-25 11:08
#11

#10 Har skickat PM

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Unmanageable
2016-03-05 17:47
#12

Tänkte bara meddela då jag själv blev så glad här i dagarna. Det ringde en uppfödare och erbjöd mig en valp då det var en som tackat nej och jag hörde av mig dit för ett ganska bra tag sen.
Hon finns redan och om 6 veckor är hon leveransklar.
Jag trodde inte att det skulle gå såhär fort, då jag varit inställd på att behöva vänta hela våren och även sommaren.
Hon är röd. (uppfödaren var dock lite osäker på färgen?) Hon verkade vara lite ljusare. Men hursomhelst är det inte det viktigaste.

Nu måste jag återigen åka långt långt ner i landet för att hämta en kärlek. Och det är så otroligt mycket värt det så jag skulle aldrig tveka.

<3

Catta-
2016-03-05 22:29
#13

#12 Grattis vad roligt!! :) Färgen röd heter nu aprikosröd. Den kan vara från ljus aprikosfärgad till mörk röd, jättefin! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Unmanageable
2016-03-06 17:58
#14

Jaha okej, jag trodde det var "olika" färger. Men dåså :)
Tusen tack!!
Jag är jätteglad. Men blir alltid så orolig att någonting ska hända så att det inte blir av. Törs inte tro på det förrän jag har valpen i min famn :S
Nu ska jag lyckas fokusera på livet i 6 veckor till bara.
Åå jag är så glad. :)

Alice..Hundar
2016-03-06 21:18
#15

grattis :D Gud vad spännande🐶 Vilken uppfödning blev det?❤️

/Alice

Upp till toppen
Annons: