Annons:
Etikettutställning
Läst 1835 ggr
Catta-
1/11/16, 10:28 AM

Anmält utställning!

Nu är det dags för mig och Luna att komma ut på utställning igen. Har anmält till en Inoff i februari :) känns bra att börja lugnt då det var 1,5 år sedan hon ställdes sist. Väntar även den långa väntan på att hennes benpäls ska gro så jag vågar mig ut med henne i snygg t60 på officiella tävlingar senare i år :) Är det fler här som ska ställa snart?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Amandla
1/11/16, 11:35 AM
#1

Spännande, lycka till! 👍 Jag   har ingen att ställa ut för tillfället, men det är ju rätt trevligt att åka iväg bara för att titta också 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
1/11/16, 1:14 PM
#2

Så spännande! Du måste berätta sen hur det gick. Vi själva är inte intresserade av utställning, alltså att ställa ut hunden. Hålla den i päls osv. Men det är kul att titta på utställningar, på alla fina hundar. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Patricia1993]
1/11/16, 2:47 PM
#3

Vad roligt. Jag hade bestämt mig för att jag inte ska ställa estelle nå mer men efter många om och men så är jag inne på annat spår nu. Kommer spara ut hennes päls i en second puppy. Tänker låta det ta den tid det tar och inte stressa över att pälsen inte är tillräckligt lång ännu. Så förmodligen kommer jag börja ställa henne sen igen till nästa sommar. Hon har så pass mycket päls redan så att det skulle duga till en t60 men jag vill hellre satsa på att ställa henne i mer päls, känns som ett säkrare kort och sen kommer jag även klippa henne hos ett proffs före utställningen så jag vet att det blir 100% bra gjort och jag inte behöver fundera över om klippningen är tillräckligt duglig som jag gjort de andra gångerna när jag klippt henne själv. Lycka till!

Haztparken
1/11/16, 6:47 PM
#4

Vad roligt! Då håller vi tummar och tassar att det går bra! :) Jag kommer fortsätta ställa ut Nyx detta året också på dom flesta i närheten så ställer du runt om Skåne eller i Halland så kanske vi syns! :)

[Forest]
1/12/16, 9:08 AM
#5

Har ingen att ställa i år :) Men vi har planer på att åka och kolla lite på ett par utställningar. Hoppas det går bra du måste uppdatera sen hur det gick 👍

Catta-
1/12/16, 3:50 PM
#6

#1 Tack :) #2 Ja det ska bli spännande men nervöst :) Jag kan tycka det är lite bökigt med pälsvården inland men det är så kul att ställa :) #3 Tack! Är Estelle nedrakad nu? Jag ska nog också spara ut till second puppy/lejon om några år men blev så sugen på att börja ställa så det får bli t60 i år :) #4 Tack! Hoppas det går bra för er :) Jag bor ca 15mil söder om Sthlm så jag kommer nog tyvärr inte åka så långt ner på utställningar :P #5 Tack, det ska jag göra :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
[Patricia1993]
1/12/16, 5:19 PM
#7

#6 klippte ner Estelle i somras men har sedan dess inte klippt ner henne igen utan bara hållt efter och klippt till midja och vinklar. Har väl klippt till mössan några gånger eftersom att jag var säker på att inte ställa henne igen men ändrade mig för ca 2 veckor sedan bara haha. Hon har mer päls än Luna på benen, öronen och huvudet men destå mindre päls i nacken. Men jag tänker inte stressa utan hålla efter och klippa bort det som blir slitet osv under tidens gång för hellre en fin päls i bra kondition än en lång sliten för hon är ju fortfarande ung så vi har många år framför oss i utställningsringen om vi skulle vilja det likaså du och Luna :-)

Catta-
2/20/16, 5:04 PM
#8

Idag var vi iväg och ställde :) lång väntan men det lönade sig. HP 1:a. Och BIR. Luna skötte sig bra fast hon var mer i luften än på marken när vi sprang… :) Sen var vi faktiskt iväg för två veckor sedan och ställde på mellansvenska pudelklubbens officiella utställning! Jag var såå nervös men vi fick VG och fin kritik! men ingen placering tyvärr.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Catta-
2/20/16, 5:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Fixad inför utställningen

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Catta-
2/20/16, 5:11 PM
#10

Kan tillägga att nu blir det ev bara några inoffare i sommar så ska jag gro päls på luna. Sen blir det även kanske valpar i sommar :) blev ju inget i höstas men nästa löp ska vi försöka!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fransu
2/20/16, 7:46 PM
#11

Grattis till finfina resultat! 🏆 Hon är så himla fin! ❤️Hon ser fantastisk ut i pälsen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Amandla
2/20/16, 8:34 PM
#12

Grattis! Spännande planer dessutom ☺


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
2/20/16, 8:55 PM
#13

Tack :D

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
[Forest]
2/21/16, 8:35 PM
#14

Grattis, hon är verkligen superfin ❤️

Upp till toppen
Annons: