Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2408 ggr
Tindris30
1/3/16, 5:09 PM

olika frisyrer?

hej vi har en dvärgpudel som nu har en klippning kallad t60 

och tyvärr den här sista tiden har vi inte haft tid och borsta honom så nu har han massa tovor tyvärr och imorgon ska han klippas och just nu har vi inte tid med all pälsvård så finns det någon annan klipopning som har Form men ändå är mer kortklippt en än t60? vi vill inte ha en som är ner rakad och spara på huvudet mm 

helst en som har lite form ? :)

Annons:
Amandla
1/3/16, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lammklippning kanske? Här har jag sparat litegrann runt bröstet, men det är inte mer än sådär 2-3 cm.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
axa
1/3/16, 10:39 PM
#2

#1 Väldigt fin klippning, aldrig mött en Pudel med lammklippning.

5ara
1/4/16, 10:33 AM
#3

Åh, så snyggt!!! Absolut något jag ska försöka mig på nu när det börjar bli lite päls på min rackare🙂

Amandla
1/4/16, 11:35 AM
#4

Tack! 🙂Jag har både Albin och Pixie i ungefär den frisyren, Albin har rakade öron och svans medans Pixie har lång päls där. Lagom lättskött frisyr som inte tar lång stund alls att borsta igenom varannan - var tredje vecka. Det går nästan lika fort för mig att handklippa benen som att klippa med maskinen, övning ger färdighet sägs det ju 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Nalle-]
1/4/16, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#1, Jättefin! 😍

Här är en bild på min i någon slags lammklippning (brukar inte följa någon "mall" utan testar mig fram fortfarande), dock rätt stram då han inte hade så mycket päls.

[Forest]
1/4/16, 8:59 PM
#6

Jätte fina, jag tycker även att kortklippta öron (små bolliga) är grymt söta till lammklippning 😍 har inga bilder i denna dator men ska kolla om jag kan länka lite till olika bilder på hund/arna. återkommer 😎

Annons:
[Forest]
1/4/16, 9:06 PM
#7

dålig bild för visa klippningen, men man ser öronen är lite kortare

 http://pudel.ifokus.se/discussions/518b5006ce12c41e57001658-grattis-enja-3-ar-8-maj

Längre ner inlägg 16 är Enja bättre bild på sidan. 

http://pudel.ifokus.se/discussions/514f7bee8e0e742d1c001ac9-nyfiken-pa-pudel

5ara
1/13/16, 12:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hoppas inte detta blir alltför OT:

Jag skulle väldigt gärna få till en klippning likt den i #1. Finns det något jag kan börja med i nuläget trots att han inte har så mycket päls att jobba med. Var kan jag klippa och var bör jag fortsätta spara pälsen?

 Ser på bilden att svansen nästan ser lågt ansatt nu så en rygglinje med kortare päls står på listan. Hur långt fram ska jag låta pälsen fortsätta växa för att börja forma en fin nacklinje? 

Det är mer än välkommet att rita på bilden för att kunna visa mig. Väntar nämligen med klippningen just nu tills jag vet vad jag ska hitta på så ni får ursäkta alla ojämnheter i hans päls för tillfället och var hans andra bakben tog vägen på bilden vet jag inte… Pajas är förskräckligt dåligt uppställd, han tycker inte det här med att stå fint framför kameran är så roligt😛

Upp till toppen
Annons: