Pälsvård

olika frisyrer?

2016-01-03 17:09 #0 av: Tindris30

hej vi har en dvärgpudel som nu har en klippning kallad t60 

och tyvärr den här sista tiden har vi inte haft tid och borsta honom så nu har han massa tovor tyvärr och imorgon ska han klippas och just nu har vi inte tid med all pälsvård så finns det någon annan klipopning som har Form men ändå är mer kortklippt en än t60? vi vill inte ha en som är ner rakad och spara på huvudet mm 

helst en som har lite form ? :)

Anmäl
2016-01-03 18:38 #1 av: Amandla

Lammklippning kanske? Här har jag sparat litegrann runt bröstet, men det är inte mer än sådär 2-3 cm.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2016-01-03 22:39 #2 av: axa

#1 Väldigt fin klippning, aldrig mött en Pudel med lammklippning.

Anmäl
2016-01-04 10:33 #3 av: 5ara

Åh, så snyggt!!! Absolut något jag ska försöka mig på nu när det börjar bli lite päls på min rackareGlad

Anmäl
2016-01-04 11:35 #4 av: Amandla

Tack! GladJag har både Albin och Pixie i ungefär den frisyren, Albin har rakade öron och svans medans Pixie har lång päls där. Lagom lättskött frisyr som inte tar lång stund alls att borsta igenom varannan - var tredje vecka. Det går nästan lika fort för mig att handklippa benen som att klippa med maskinen, övning ger färdighet sägs det ju Lipar

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2016-01-04 13:17 #5 av: [Nalle-]

#1, Jättefin! Kär

Här är en bild på min i någon slags lammklippning (brukar inte följa någon "mall" utan testar mig fram fortfarande), dock rätt stram då han inte hade så mycket päls. 

Med vänlig hälsning
Nadja Wänting, sajtvärd på  hundar ifokus och teddykaniner.ifokusBlomma
Hundblogg:  nouw.com/pudelfnatt

Anmäl
2016-01-04 20:59 #6 av: [Forest]

Jätte fina, jag tycker även att kortklippta öron (små bolliga) är grymt söta till lammklippning Kär har inga bilder i denna dator men ska kolla om jag kan länka lite till olika bilder på hund/arna. återkommer Cool

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2016-01-04 21:06 #7 av: [Forest]

dålig bild för visa klippningen, men man ser öronen är lite kortare

http://pudel.ifokus.se/discussions/518b5006ce12c41e57001658-grattis-enja-3-ar-8-maj

Längre ner inlägg 16 är Enja bättre bild på sidan. 

http://pudel.ifokus.se/discussions/514f7bee8e0e742d1c001ac9-nyfiken-pa-pudel

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.