Annons:
Etikettpälsvård
Läst 1356 ggr
Tindris30
12/22/15, 6:30 PM

t60 klippning

söker nån som skulle kunna klippa en t60 klippning på en dvärpudel för bra pris runt skövde,hjo,tibro, runt där och kan göra det innan den 7 januari? tacksam för svar :) 

skrev först i bara hundar i fokus men sen kom jag på att det finns ju pudlar i fokus😛

Annons:
Beeea
12/22/15, 6:59 PM
#1

Kolla på pudelklubbens sida :) 
Det finns privatpersoner som tar emot hundar för klippning men det finns dock inte på alla orter; http://www.pudelklubben.se/aktiviteter-2/klippning/

Tindris30
12/22/15, 7:42 PM
#2

tack så mycket :)

Tindris30
12/22/15, 7:50 PM
#3

när jag kollar står det mest v och u vad för klippning står det för? eller menar dom vuxna och unga xD

Amandla
12/22/15, 8:54 PM
#4

#3 V betyder vardagsklippning och u utställningsklippning. Står inte det högst upp i listan, eller har det trillat bort kanske? Det där med bra pris beror nog på vad du  menar, är det en person som driver företag så måste h*n ju ta betalt ordentligt för att täcka sina kostnader  och även kunna ta ut en lön.  Var beredd på att betala upp mot tusenlappen för utställningsklippning inklusive bad, fön och rakning. Kanske något mindre ifall det är okej att du badar och fönar själv, men då måste det vara proffsigt gjort, annars blir inte klippningen bra ändå.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tindris30
12/22/15, 10:00 PM
#5

jag hade bara tänkt om en privat person skulle kunna göra det för ett bra pris men jag känner en som jobbar med klippning (hon har klippt min förut jätte fint) men hon kunde inte klippa tidigare än 7 januari

det ska vara vardagslippning iallafall ingen utställningslippnig

Men vi vet hur mkt det kan kosta så det är vi berädda på ;)

[Forest]
12/23/15, 12:53 PM
#6

Kan även tipsa om att vissa uppfödare klipper andras hundar så även kolla om en uppfödare har möjlighet att klippa din hund runt den tiden, ska du ställa ut så är det bra att klippa den så nära du ska ställa ut helst dagen innan. Om det finns möjlighet så är inte två klippningar bra, sista för finsputsning. Priset har jag ingen koll på men det kanske andra har lite mer hum om, bäst är att man frågar när man pratar med personen som ska klippa :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: