Annons:
Etikettbeteende
Läst 1560 ggr
axa
2015-11-21 11:57

Era förväntningar när ni skaffade pudel

När ni skaffade pudel, var er pudel då som ni hade tänkt er? 

Min lilla hade vi planerat till mycket träning och tävling, men hon är alldeles för lugn. Hon har inte drivet som krävs för att kunna tävla. Även om hon är duktig inom det mesta så tröttnar hon lätt och tar allt i sin takt. Lugn som  en filbunke är hon. Annars tycker jag hon är som vi hoppats på och planerat efter.

Annons:
sallad
2015-11-28 01:18
#1

När vi fick avliva vår dansk-svenska gårdshund så bestämde sig mina föräldrar för att köpa en storpudel. Fy, tänkte jag, en pudel? Men jag och Akira blev bästisar på direkten. Alla hyss hon kan har jag lärt henne. 😇 Hon har charmat många med sin babian-look, ochatt min familj köpte pudel, är det bästa vi gjort. Långt över förväntningarna.

-Rasmus 🌈

[Nalle-]
2015-11-30 17:59
#2

I mina ögon är min storpudel i det närmaste perfekt. Jag ville ha en sällskapshund som jag kunde testa på flera olika hundsporter med, och det fick jag ju absolut! Vi har hunnit med att både träna en hel del och även startat i några tävlingar och jag blir bara allt mer biten av hundsport. Tanken var väl egentligen att vi skulle satsa mest på lydnaden men det är brukset jag fastnat mest för.

Catta-
2015-12-01 09:08
#3

Jag ville ha en aktiv sällskapshund och det var precis det jag fick! :) hon älskar att vara ute på äventyr och träna rallylydnad men de perioder jag mår dåligt och bara vill ligga på soffan i en vecka, ligger hon där med mig som att det är det bästa någonsin.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2015-12-01 09:37
#4

Uppvuxen med mellanpudel så jag hoppades få en glad aktiv familjehund som gillar vara med. Nu har vi tre, alla är vad man kan önska sig glada små kompisar som uppskattar vara med, även när det kommer till aktivitet/träning.

wesdi
2015-12-07 12:28
#5

Hm… njä lite färgad av hur avel oftast bedrivs på jakthundsraser (uppvuxen med jakthundar) så… blev jag förvånad över att pudlar (i alla fall då 1997) så sällan meriterades i något annat än utställning. Att många avelsdjur "bara" var utställningshundar.  Mentalitet mm verkade man inte behöva ha opartiska ögon på, det fixade man själv.. däremot utseende då krävdes opartiska ögon 😉.

Jag var nog inte fullt påläst på pudel helt enkelt.

Nå nu beror det naturligtvis på vad man som ägare har för önskemål, vilka intressen man har med hund.  Nöjd med de pudlar jag haft och den jag har. Arbetsvilliga, mentalt stabila.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Upp till toppen
Annons: