Annons:
Etikettallmänt
Läst 1867 ggr
axa
2015-10-31 19:48

Vilken färg på pudel gillar du mest?

Berätta gärna varför i kommentar, och om du själv valt/haft denna färg på pudel.

De 6 första är godkända, övriga inte.

Annons:
[Patricia1993]
2015-10-31 21:20
#1

1: Vit

2: Svart och Silver

3: Röd och Aprikos

4: Brun

Vit har varit favoritfärgen så länge jag kan minnas och tycker fortfarande. Min stora dröm som barn var att äga en vit storpudel.

Äger idag 2st storpudlar en vit och svart.

När jag skulle köpa min första storpudel så fanns det en kennel bara 4 mil ifrån där jag bor men de var bara svarta valpar så jag valde faktiskt bort den kenneln just pga färgen, ville ju ha en vit och så blev det tillslut. 1 år senare dock köpte jag en svart från den kenneln.

Nu när man har sett så mkt bilder på olika pudlar i alla dess färger så tycker jag även att andra färger är fina.

Tvåfärgade pudlar är jag faktiskt inte jätte mkt för, visst de kan vara fina men skulle själv inte vilja ha en.

Fransu
2015-10-31 22:42
#2

Jag röstade röd, för jag har ju själv en röd. Men helt ärligt gillar jag alla enfärgade pudlar. Tvåfärgade och harlekin får jag nog vänja mig lite vid. Inte så att jag tycker det är fult, men det tilltalar mig inte lika mycket som enfärgade pudlar.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Dippidutten
2015-11-01 00:34
#3

Har själv en svart men drömmer om en röd också 😍

Catta-
2015-11-01 08:36
#4

Har en grå och älskar den färgen. Nån gång i framtiden vill jag ha en riktigt fin röd storpudel.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

axa
2015-11-01 13:37
#5

Har själv B&T men om det blir en till Pudel så blir det nog en silver då jag är så förtjust i färgen.

TjockaBerta
2015-11-01 13:41
#6

Röstade på rött, har en aprikos, gillar B&T

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
2015-11-01 13:42
#7

Jag svarade grå men jag gillar vitt lika mycket! 🙂Skulle kanske kunna tänka mig en röd eller aprikos också, kanske kanske… Jag gillar att jag kan se ansiktet så bra  på de ljusare pudlarna.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Vissla
2015-11-02 20:07
#8

Älskar färgen röd men även brun och svart är favoriter! Själv har jag en svart dvärgpudel bland annat för att jag gillade kenneln och föräldrarna mest av dom jag hälsade på och även för att det är svårt att hitta röda och bruna dvärgpudelkennlar som skulle ha valpar när det passade mig :)

thea_thea
2015-11-02 20:20
#9

Röda pudlar är bäst❤️

Ellen89
2015-11-03 06:58
#10

Jag gillar brun, mamma aprikos. Mamma har en svart just nu.

[Forest]
2015-11-03 10:54
#11

Mörk röd gillar jag bäst i färg, men tycker inte allt är färgen utan mer helhelten sett jätte vackra hundar i alla möjliga färger 😃

-Cissi-
2015-11-05 21:33
#12

Grå och aprikos ❤️

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

wesdi
2015-11-06 14:42
#13

Jag svarade "annan" för egentligen har inte färgen styrt mitt val utan mer föräldrar bakom, uppfödare och liknande.

Första storpudeln var aprikosregad… var kanske mer "svart hund i ljus kostym", inte riktigt äkta aprikos i och med kolsvart nostryffel…

Storpudel nr 2 blev brun och storpudel nr 3 (ende jag har kvar idag) är son till nr 2. Här var valet rätt lätt… att det råkade bli en brun igen. Två bruna föräldrar, två föräldrar jag gillade. ;) Pappan kände jag ju väldigt väl och hade länge kritiskt granskat hans utveckling, mentalitet, arbetsvilja mm innan jag lät honom gå i avel. Så att ta en valp efter honom var inte svårt.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
Lyan
2015-12-04 23:12
#14

Jag tycker nog bäst om silverbeige. Poppys mamma har den färgen, och pappa är grå, Poppy blev "tråkigt" svart :-P

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Nalle-]
2015-12-09 11:47
#15

Svart! Är ju rätt partisk men tycker att svart gör sig himla bra på pudlar- särskilt de stora 😉 Vitt tycker jag också är läckert, särskilt på utställningsklippta pudlar, och silver gillar jag också. Någon gång ska jag äga en silverfärgad dvärg eller toy.

[dvärgkaniner]1
2015-12-09 12:49
#16

Röd och Apricos :)

DogeLove
2015-12-17 13:07
#17

apricos

Upp till toppen
Annons: