Annons:
Etikettpälsvård
Läst 1417 ggr
axa
10/27/15, 7:36 PM

Vad använder du till pälsvård?

Själv är jag lite slarvig och använder bara karda, kam och frisörsax för människor 🤫

Annons:
Catta-
10/27/15, 8:02 PM
#1

Samma här haha. Inga fina, dyra prylar för mig. Sålänge de funkar :) jag använder mest karda när jag borstar henne. Ibland kam och balsamspray om hon är tovig. När jag klipper använder jag en billig sax från dogman. Har även en trimmer för kroppen/nos/tassar. #1 all systems schampo/balsam.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Patricia1993]
10/27/15, 8:31 PM
#2

Jag använder en karda utan piggar från doggman, en liten karda med piggar som jag inte vet märket på. En borste av märket madan och även en rak sax av samma märke, pudelkam. En böjd sax av märket  geib black Pearl. Fön, schampo oftast k9 keratin, balsam oftast all systems, k9 balsamspray och snoddar.  Oster A 5 golden klippmaskin, två 10 skär, ett 30 skär och ett 40 skär, använder oftast 40 skäret åt nos och tassar.

Amandla
10/27/15, 8:43 PM
#3

Jag använder i princip samma saker som i artikeln om pälsvård även om doggyman numera har en karda som är ännu lite mjukare (gul eller rosa kan man välja på) och fönen är bytt mot en från 4dogs. Gillar fortfarande #1All Systems-produkterna, de står sig i konkurrensen. Jo, och så har jag också Black Pearl-saxar precis som #2. Älskar dem, de känns som en förlängning av handen och jag blir aldrig trött av att jobba med dem 😍En liten klippmaskin har jag köpt, en Wahl Super Trim. Tyvärr slets skäret fort ut, ska se om det går att slipa annars får jag köpa nytt… annars var jag väldigt nöjd med den, tyst, lätt och väldigt smidig.

Saker jag vill ha: Black Pearl-saxar även i 8,5" och gärna i 10" också, de jag har är 7,5" och funkar utmärkt på toy men på större blir det fjuttigt. Jag vill ha ett sånt här trimbord, det skulle underlätta.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: