Annons:
Etikettallmänt
Läst 3301 ggr
Haztparken
10/25/15, 6:38 PM

Positivt/Negativt

Ja hur är det med alla pudlar och pudelägare där ute? 🙂

Vad hittar ni på om dagarna och hur går det?

Tänkte man kunde få skriva här om både positiva och negativa saker i era pudelliv! 🙂 man måste inte ha bägge delarna, har bara något positivt hänt (som vi hoppas 😃) så skriv bara det!

Annons:
Haztparken
10/25/15, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan ju börja då.

Positivt: Finaste Nyx har höftledsröntgats och resultaten kom in redan dagen efter på hunddata! Så snabba! Hon fick A höfter så jag kunde inte varit nöjdare 😍

Negativt: Min älskade Dafne har ju en dålig rygg och senaste tiden har hon haft oftare ont i den.. Igår var ingen bra dag alls och jag är så orolig att den en dag ska ge upp helt. Ryggar är ju inte så lätta att fixa tyvärr 😭 hon ska få lite Metacam så får vi hoppas hon blir bättre!

Dafne till vänster och Nyx till höger 😊

axa
10/25/15, 8:53 PM
#2

#1 Kul med Nyx, värre för Dafne då :( Håller tummarna för att hon blir bättre i ryggen 

Negativt: Har varit i stallet från morgon till kväll idag och ska vara det det nästa vecka också. Inte jag som får promenera och aktivera Pudeln, men Pudelmys får man i alla fall :)

5ara
10/25/15, 9:25 PM
#3

#1 Så roligt med ett fint höft-resultat!!! Kommer ihåg hur glad jag blev när jag fick Pajas resultat. Kändes så skönt att veta att det var som det skulle.

Positivt: Att min hund är så lättlärd och rolig att jobba med (korta stunder får väl tilläggas)🙂

Negativt: Att min hund tröttnar fort när vi tränar. Förra helgen gick vi en nybörjarkurs i Freestyle och Heelwork to Music. Det känns verkligen som att det kan passa oss men att Pajas ska hålla motivationen uppe ett helt program känns långt bort… 

Tips på hur jag kan förlänga hans uthållighet mottages tacksamt 😉

Catta-
10/25/15, 10:06 PM
#4

Mina dagar ser rätt lika ut. Blev nyligen arbetslös så jag går hemma hela dagarna just nu. Håller på att flytta ut på landet till min syster och Luna mår så bra här ute :) hon har blivit mer kontaktsökande och tillfreds. Häromdagen var vi ute och gick, hon var lös som vanligt och jag tänkte att hon kommit så långt och mognat väldigt mycket. Trodde aldrig hon kunde vara lös och bara lunka på när hon var mindre. Då var det fullt ös medvetslös ;) ska man säga nått negativt måste jag nog säga att det har blivit lite tantvarning på henne, haha. Hon ligger mest och sover och är inte alls lika busig som tidigare. Däremot älskar hon att busa med några av grannens dagishundar. Men då måste man ha dom lös på promenad. I hundgården fräser hon bara åt dom ;)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

wesdi
10/26/15, 8:41 AM
#5

Negativt: ovant med vintertid… gäller att ställa om sig på att det är mörkt när man kommer hem frånjobbet… pannlampa på när man ska ut med hundarna.

Positivt: Dieselråttan har enligt mig fin kropp, fina muskler och bra kondis för sina 10,5 år.  Pälsvård avklarades i helgen så nu är vovvarnas pälsar redo att möta ny smuts.

Jaktcockerns rehab går framåt. I lördags tog vi en lugn cykeltur i travfart. Två månader sedan cockern fick göra det och två månader sedan han genomgick en titthålsoperation för sin korsbandsskada. Diesel storpudel har ju cyklat med mig men… han har nog saknat sin lille svarte kompis fniss…

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
10/30/15, 10:05 AM
#6

Positiva. Enja hon är verkligen en klippa, lyssnar fint och lärde sig i går ett nytt trix hon är som en svamp med lära sig saker. Negativt hon är även en klippa att sno kattmaten om hon får chansen. 

Positiv-Milli. Glad och gillar att träna lite mest med hoppa över vissa hinder och gå balansgång, men nosen funkar fint fint på henne :) Negativa- att vänta är inte hennes grejj så det tränas på att sitta att stanna lite längre, dessutom skäller hon mer efter hon fått sina valpar så detta är något vi tränar hårt på. 

Positiv-Donna. Full fart här får man verkligen hänga på när vi spårar som i går, matte får verkligen vara snabb i fötterna. Negativa. viss hantering som borsta tänderna på henne är klippt omöjligt hon tror man ska skada henne, stressar upp sig enormt.

Annons:
sallad
11/28/15, 1:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Positiva: Akira är en enormt mysig hund, lugn och trevlig, men kan busa ordentligt med mig när vi båda vill. Hon ser ut som en gatuhund enligt mig, men det är så jag vill ha henne.

Negativa: Skäller när man går ner till sjön i stugan, men blir genast tyst när hon får hoppa i kanoten. Kan vara väldigt envis ibland också, kommer när hon vill. Har lite underbett.

Puttar upp tråden lite… 😊

-Rasmus 🌈

Upp till toppen
Annons: