Pälsvård

Klippa klor

2015-10-23 21:21 #0 av: Catta-

Är era pudlar bekväma med kloklippning?
Luna tyckte det var lite läskigt när hon var liten och skulle skicka på mina händer. Nu bryr hon sig inte :)

Anmäl
2015-10-23 21:31 #1 av: [Patricia1993]

Båda pudlarna är bekväma med att jag klipper deras klor, dom bryr sig inte det minsta Tummen uppSkönt, folk på jobbet brukar beklaga sig över hur dom får brottas med sina hundar när de ska klippa klorna på dem, brukar tänka för mig själv tur man har pudlar som är så tåliga och fantastiska på alla visHjärta

Anmäl
2015-10-23 22:47 #2 av: axa

Tussan är bekväm med det, lägger henne på rygg i knät och så ligger hon stilla tills man är klar. Hon är väldigt duktig och behändig i alla lägen! Tummen upp

Anmäl
2015-10-24 08:57 #3 av: [Forest]

Inga problem med klippa klorna på hundarna. Jag tycker det är enklaste att ha dom stående för klippa klorna och så har vi alltid gjort, klipp klipp klipp klart gottis och nästa hunds tur. Donna försöker göra sig osynlig men vet att matte kan räkna till tre så slipper inte undan Skämtar

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2015-10-24 11:02 #4 av: TjockaBerta

Det gick bra tills någon annan klippte i pulpan. Sen fick jag börja öva igen. Han är fortfarande rädd om en klo och lägger nosen över den när man ska klippa men det är inga stora problem.

Anmäl
2015-10-24 17:13 #5 av: 5ara

Liksom de andra här i tråden är Pajas bekväm med kloklippningen trots att jag råkat klippa i pulpan TVÅ gånger. Klumpig matte Looser som haft turen att få en tålig och snäll killeGlad

Han tycker dock inte att raka tassarna är det roligaste som finnsLipar

Anmäl
2015-10-26 08:20 #6 av: wesdi

Jag har inga problem. Hundarna är lärda sedan liten valp att köpvärd behövs.
Jag har dem oftast liggandes på golvet (på en matta).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.