Annons:
Etikettbeteende
Läst 2960 ggr
Fransu
2015-10-13 14:58

Pudlar och okända människor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur är era pudlar mor främmande människor? Ju äldre Harry blir desto mer reserverad är han mot folk han inte känner. Jag och husse är världens bästa människor i Harrys ögon. Människor han känt sen han var valp är han glad i och vill gärna hälsa, även när det är folk vi träffat några få gånger. Däremot folk som man träffar allra första gången och dom vill hälsa är han inte lika glad i. Många är han direkt skeptisk emot, vill helst bara gå vidare. Andra går han fram till och hälsar lite avmätt. I undantagsfall, som igår när jag var på skogspromenad och mötte två äldre kvinnor, så blev han kompis med dom direkt. Det var som om han känt damerna sedan länge. Hur är era pudlar med folk dom inte känner?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
5ara
2015-10-13 15:26
#1

Pajas verkar vara likadan som Harry. Han är oftast reserverad mot nya människor; ignorerar dem och är inte särskilt intresserad av att hälsa. Flera stycken har kallat honom fisförnäm/dryg för att han ibland kan gå fram mot dem jätteglad, med svansen ivrigt viftandes, men när han kommer till individzon-gränsen (typ en halv meter ifrån) viker han av och gör något annat istället😂 

Ett fåtal gånger har han upplevt personerna som direkt påflugna och börjat backa och skälla. Det har varit människor som bara gått fram utan att fråga. Därför brukar jag svara att han inte är så intresserad av nya människor om någon frågar ifall de får hälsa och då försöker de flesta inte för de märker att den förnäma pudeln inte ens ägnar dem en blick😛

När han däremot träffat dem tre, fyra gånger blir han oftast glad istället och hälsar gärna. Dock är han överlag inte så mycket för hälsningsritualer och fysisk kontakt så det går sansat till och ganska fort. Jag är den enda som han vill bli klappad av längre stunder och ligga nära/på när han vilar…

[Forest]
2015-10-13 17:17
#2

Milli känner alla vuxna människor (tror hon), vissa äldre gärna damer vill hon säga hej till och visa att hon gillar klappar. Enja anser små folket är opålitliga men större är helt okej. Donna hon har aldrig ansett att okända främmande personer öht ska röra henne hon vill helt enkelt inte. Skulle någon klappa henne gör hon inget mer än går undan. Matte är nr 1 helt klart här hemma för alla tre små grisar, husse och lillmatte är bra dom med men matte är bäst 😇 Med åren tycker jag väl Donna har blivit bättre mer lung och kan sova trots att det är mycket folk runt om. Och kan väl bli klappad av personer vi känner men inte så värst mycket mer 😉

[Forest]
2015-10-13 17:21
#3

Harry kanske är lite som Milli äldre damer är bra o känna ofta har dom en del gottis gömmor mer än vad matte skulle anan, en tant hade en kaka som hon fick smaka av 🤪 Härlig höstbild på Harry det missa jag säga han ser verkligen ut att vara en lycklig liten glad skit 😍 Tycker han har jätte fin färg hur gammal är han nu Harry?

Fransu
2015-10-13 18:20
#4

#3 Vet du, tanterna hade fika med i en ryggsäck och Harry fick två blåbärskakor.  Lustigt att du skrev just det. (Så det kanske inte var så konstigt att Harry gillade dom😃)

Tack! Han är 21 månader nu.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tina32
2015-10-14 17:33
#5

Min storpudel är drygt ett år och har aldrig gillat främmande människor. Morrar och backar undan om de vill klappa. Men om de ignorerar henne och låter henne snusa och komma i egen takt så går det bättre. Jag hoppas hon blir mindre feg med åldern.

[Forest]
2015-10-14 18:51
#6

4 Hahah, du ser äldre är bra vänner nästan alltid har dom något gott i sina gömmor 😃 Är han snart två är gissus vad tiden går snabbt 😎

Annons:
Catta-
2015-10-15 19:35
#7

Luna är skeptisk mot främmande. Värre med män. Hon brukar oftast gå fram och hälsa men det brukar bli lite morr och stel kropp. Kvinnor är mycket bättre. Då kan hon bli glad och vifta lite på svansen och kanske ge en puss men sen är det bra och hon går tillbaka till matte. Barn är aldrig några problem.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

TjockaBerta
2015-10-16 10:45
#8

Thomas är väldigt reserverad. Träningen har gett resultat och nu kan han gå fram till folk för att nosa på dem men de får absolut inte klappa honom. Barn gillar han inte alls.

>>>Malum domesticum<<<

Nessie von Loch
2015-10-17 18:06
#9

Sigge blir alltid glad när han får hälsa på folk. Men det har hänt att han sett någon som inte varit i hans smak, då har han muttrat. Ja, han muttrar. Inget skäll, bara muttrande.

[Nalle-]
2015-10-19 14:26
#10

Min är ganska reserverad mot okänt folk, han går gärna och hälsar lite avmätt men sen brukar det vara bra. De han har träffat tidigare brukar han dock bli bästa vän med :) 

Min har också blivit betydligt mer tillgänglig med åldern tycker jag, nu är han 2 ½.

bozzie
2015-10-31 00:31
#11

Ozzie är så kallat fisförnäm  har få utvalda som han gillar,,nya har sällan ngt att hämta…  Boysen han älskar alla människor .. ljuvligt lycklig om någon tilltalar honom,, tycker i o för sig babys är läskiga,,då blänger han och morrar precis som han inte fattar vad de är för något…

Ellen89
2015-10-31 06:10
#12

Mammas Toy ar ganska reserverad. Alskar all i familjen men tar en stund med frammande. Tycker inte att nagon annan an familje ska bara honom heller.

wesdi
2015-11-06 14:38
#13

Diesel storpudel 10,5 år har alltid varit en social pudel. Gillar att vara i centrum, helt övertygad om att exakt alla människor bara älskar honom!

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
axa
2015-11-08 18:38
#14

Tussan är positiv till alla. Men har sina favoritpersoner och man märker tydligt vilka de är. ;) Hon är dagtid på en frisörsalong och träffar därför alltid mycket människor.

DogeLove
2015-11-09 19:12
#15

Fjalar 7 månader blir jätte glad so fort han ser någon och vill följa efter alla han ser och börjar hoppa rund och fram och till baks han börjar pussa och slicka på handen och bli helt över glad!🐩

Vissla
2015-11-17 20:39
#16

Fluff älskar allt och alla! Hon tror självklart att andra känner samma för henne. Hon är 7 månader och har alltid varit positiv till människor oavsett om de är nya eller bekanta :)

Upp till toppen
Annons: