Annons:
Etikettatt-köpa-pudel
Läst 1407 ggr
emelienilsson
10/8/15, 7:26 PM

Letar efter pudel ca 1 år

Hej!

Jag har nu bestämt att det äntligen är dags att skaffa en hund efter att ha hjälpt till med en väns mellanpudel. Jag vill ha en hund som är med i skogen och i stallet och som är följsam i vått och torrt. Jag är även intresserad av att träna agility/lydnad.

Jag skulle vilja skaffa en hund till vintern, men då jag jobbar heltid kontorstider och bara kan vara ledig ungefär en månad innan jag behöver jobba igen och tanken är att hunden ska skolas in på hunddagis, passar det inte med en valp. Därför undrar jag om någon vet en pudel på ca 1 år som är till salu? Helst en svart mellanpudel hane :). Kanske en uppfödare som hade tänkt någon till avel som kanske inte uppfyller kraven? Eller någon som insett att ni egentligen inte har tid för en hund?

Hör gärna av er om ni vet någon hund som letar nytt hem. Lovar att ge hunden livslång kärlek och ett aktivt liv.

Vänliga hälsningar
Emelie Nilsson

Annons:
[Forest]
10/9/15, 9:24 AM
#1

har du kollat pudelklubbenshemsida för kolla om det finns omplaceringspudlar? Annars skulle jag tipsa dig om fb finns flera pudelsidor och även annonsidor (för pudlar) där du kan efterlyda det du söker. Det krävs vissligen att man har ett fb-konto. Lycka till med hitta passande hund :D

emelienilsson
10/10/15, 7:59 AM
#2

Tack för tipset! De fanns ingen på hemsidan men va kul att det finns så mycket sidor om pudlar på fb :)

Upp till toppen
Annons: