Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 5206 ggr
johaneengstrom@gmail.com
2015-10-05 12:09

Tillväxt på mellanpudel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan,

Jag tycker att vår 16 veckors mellanpudel äter lite dåligt. Jag väger henne varje måndag och vissa veckor har hon bara gått upp kanske ett hekto. Denna vecka vägde hon in på 4,4kg vilket är en ökning på 0,4kg. Det tycker jag känns vettigt. Har någon på forumet någon idé om hur viktutvecklingen ska vara?

Hälsningar

Johan

Annons:
Amandla
2015-10-05 12:16
#1

Valpar äter olika mycket under perioder, ibland växer de kraftigt och då äter de förstås mer, sen saktar tillväxten ner lite och då äter de lite mindre. Hur är hon i hullet? Lite åt det magra hållet gör inget, hellre det än att hon är tjock. Men hon ska inte heller äta så lite att hon får problem med magkatarr.

Ett hekto i veckan låter inte så lite tycker jag men jag har mest erfarenhet av toy- och dvärgpudlar får jag väl tillägga. Hon kommer att växa på höjden fram till mellan 9 och 15 månaders ålder (det är därför man slutmäter pudlari de tre mindre storlekarna på första utställningen efter 15 månaders ålder), och har nu nått ungefär sisådär halva sin förväntade vuxenvikt men kommer att lägga på sig mer vikt och massa under året därpå.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fransu
2015-10-05 15:18
#2

Vår storpudel som nu är 20 månader hade vi samma problem med. Vissa veckor gick han inte upp i vikt alls, någon gång hände det till och med att han gick ner några hekton. Som bäst gick han upp 300 g på en vecka. Han åt dåligt och var väldigt aktiv. Han är fortfarande liten, han väger bara 17,3 kg. Tror en vuxen storpudelhane brukar ligga en bit över 20 kg i alla fall. Men han mår bra och är pigg och glad, vilket förstås är huvudsaken.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Forest]
2015-10-05 21:42
#3

Åh här ser man ju Lovis jag som fråga hur gammal hon var i bildtråden nykommling som är brun sticker ut här inne 😉Detta med mat är jätte olika här åt Enja ibland jätte dåligt i denna ålder som Lovis är i, medans Donna alltid älskat all mat. Donna har lite magproblem så det är bra att hon äter hon får stresskatarr vid löp då hon blir lite stressad kring den tiden.

Upp till toppen
Annons: