Annons:
Etikettallmänt
Läst 3400 ggr
[selmatelmaesmeralda1]
2015-10-02 11:00

fundering om pudel och allergi

Kan en pudel va bra alternativ om personen reagerar på andra raser ? Även om personen skulle va allergisk mot hund Bara trevliga svar tack
.
.

Jag ändrade rubriken så det blir tydligt vad tråden handlar om/Amandla

Annons:
Amandla
2015-10-02 11:49
#1

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2015-10-02 20:49
#2

Det är som sagt var mycket olika hur man reagerar. Jag kan säga att min son tål pudel 100 % han reagerar på andra raser vissa mer andra mindre, till mindre hör bla rasen Chinese Crested Dog dom reagerar han på efter ett par timmar vistelse med. Syrran hade en och därmed strök vi rasen. Även  Irish softcoated wheaten terrier funkar bra för sonen. Men som sagt det är jätte olika hur man reagerar, bästa tipset jag kan ge är besöka en uppfödare som endast har pudel eller ras ni funderar på för testa er på. Många reagerar på valpar men inte på vuxna, att bada hundar säger många underlättar har bekant som inte tål sin hund (schäfer) men badas regelbundet och inte får vara på övervåningen så funkar det för henne :=)

axa
2015-10-04 01:43
#3

Min bror är allergisk mot flesta djur (bl.a hund) och har även astma men klarar pudlar och vi äger en som han aldrig visat allergi för.

Så i flesta fall skulle jag säga att pudlar kan vara ett bra alternativ, men personen i fråga måste få krama, lukta och umgås med pudlar och framförallt den hund man köper för att se om det går med allergin.

[Nalle-]
2015-10-05 21:58
#4

Jag är allergisk mot hund men reagerar inte ett dugg på pudel. Nu är jag väldigt lindrigt allergisk mot just hundar men det är ändå skillnad - även om det varierar mellan olika raser. Har även familjemedlemmar och vänner som reagerat mindre på min pudel än andra hundar, men så känner jag andra som känner av pudeln mer än min blandrashund (som dock inte heller fäller). Nu har jag en storpudel så det är klart att storleken också kan göra skillnad.

Det jag vill komma fram till är att i vissa fall klarar allergiker av pudlar bättre än andra raser, men det är väldigt individuellt. Det kan också hjälpa om man håller hunden kortklippt, badar den ofta och inte låter den vistas i rummen man sover i.

Amandla
2015-10-05 22:01
#5

Jag ser att TS redan lämnat iFokus, men jag låter tråden ligga kvar ändå eftersom frågan garanterat kommer upp igen. Just allergi vet jag är ett ämne som får fler människor att upptäcka vår underbara ras pudel! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nessie von Loch
2015-10-17 18:15
#6

Mormor är allergisk mot hund, men hon har inte haft problem med Sigge. Till vår absoluta lättnad!

Annons:
Upp till toppen
Annons: