Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1491 ggr
axa
9/26/15, 11:50 PM

Andra djur

Har ni några andra djur där hemma med era pudlar och hur är de tillsammans? Och om ni inte har det så är det alltid intressant att veta hur era pudlar är med andra djur av olika slag.

Annons:
[Forest]
9/27/15, 9:18 AM
#1

Vi har två huskatter som Donna och Millie leker med. Enja leker inte värst mycket utan brukar leka polis vid lek, just nu sa hon till Bamse (vuxna katten) leka mer färsiktigt med lillkissen Sweet. Vi har haft marsvin och hamstrar, Enja ansåg hamstrarna var byten men Donna ser alla som sina vänner och vill gärna pussa dom. Grannen har gosiga kaniner ute som hundarna gillar, dom är inte så intresserade av kaninerna.

[Nalle-]
9/27/15, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Förutom hundarna så har jag två långhåriga guldhamstrar, Kakan och Tosca. Har alltid haft kaniner tidigare, men när jag flyttade till min lägenhet ville jag ha ett mindre alternativ att pyssla med. Det blev alltså en guldhamster och kort därefter ännu en 😃Hade ingen aning om hur mysiga och sociala hamstrar kunde vara innan jag skaffade mina. 
Asko älskar hamstrarna, han kan stå och titta på dom hur länge som helst och ger dom gärna en slick genom gallret om de sitter nära. Hamstrarna verkar också vara väldigt nyfikna på honom tillbaka. De har dock aldrig träffats utanför buren förutom någon snabb nosning, litar inte på att pudeln skulle vara särskilt försiktig med dom. Hugo är ganska ointresserad. 

På bilden är det Kakan, min nallebjörn ❤️

Fransu
9/27/15, 12:52 PM
#3

#2 Åh! Vilken söt hamster! Överjordiskt söt. ❤️ Hamstrar är verkligen charmiga små djur.

Här finns inga andra djur än våra hundar. Skulle egentligen vilja ha fler djur eftersom jag alltid älskat djur. Men allergin och tiden sätter käppar i hjulen. 😕

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

sheena_th
9/27/15, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vi har två katterchilli och Muffins. Muffins e 6 år och Chilli 5 år.

Eftersom Lea (lilla pudeln) fortfarande r valpig jagar hon gärna Muffins (hon är för snäll för att säga i från) hon jagar även chilli men får en smäll på nosen (inte alls hårt och inga naglar) av chilli och då har hon lärt sig att hålla distans. 

Men dom går bra ihop. Katterna tycker det är jobbigt att hon är valp och vill springa runt men går gärna fram när hon sover och luktar eller lgger sig bredvid =)

Bilden visar när Muffins precis lagt sig bredvid Lea =)

[Forest]
9/28/15, 8:48 PM
#5

2 Åh vilken liten sötnos. 😍 Dottern hade två hamstrar en hona som inte alls var trevlig då hon gärna bet, hanen därimot guda snäll liten lung långhårig. Han satt gärna på axeln eller i handen och kunde sitta stilla och titta på tvin eller datorn. Vi saknar dom båda, men mest saknar jag honom då han var för go liten pälsboll. 

3. Kan tänka mig hur svårt det är när man gillar olika djur men har allergi. Kul att du ändå tål pudel vad är det mer för hund ni har? 

4 Sött ❤️

Upp till toppen
Annons: