Annons:
Etikettallmänt
Läst 1983 ggr
[Forest]
9/22/15, 10:21 AM

Ta in hunden i butiker där djur inte är tillåtna.

Själv jobbar jag i butik och i våran stad får man inte ta in djur i butiker. Men detta händer varje vecka att man får säga till någon i regel är det småhundar folk bär antingen innan för jackan eller i väskan. Vissa har sitter i bur. Det är i regel jag som får säga till då jag jobbar med 2 som är mycket hundrädda samt en som är allergiker.  

Jag brukar säga -hej ursäkta men jag måste be dig ta ut hunden/katten/illern eller vad det är för djur.  Svaren är olika, vissa blir sura.

Vad anser ni själva smusslar ni in hunden där man igentligen inte får, varför gör man det?

Annons:
Tjeja
9/22/15, 10:29 AM
#1

Man kanske inte vågat lämna djuret utanför helt enkelt. Risken att ett mindre djur blir stulet eller råkar illa ut är ju rätt stor. Kan ju iof tycka då att man inte borde tagit med djuret när man ska handla utan lämna det hemma då kan jag tycka.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[HundochKatt]
9/22/15, 10:40 AM
#2

Det där är väl ett otyg tycker jag. Det är inte tillåtet i alla affärer och då får man helt enkelt lämna hunden hemma om man ska handla. 

Jag kommer aldrig begripa mig på lata människor som antingen binder upp dem utanför affärerna eller tar med småhundarna in. Gå en sväng med hunden innan man ska handla istället.

axa
9/22/15, 11:29 AM
#3

Man måste kunna ta emot ett nej men jag tar med min hund dit jag vill så länge det inte finns en skylt att man inte får ha hundar i lokalen. Skyltar är viktiga, annars går jag in med hund.  Stockholm är väldigt hundvänligt överlag så det brukar gå bra att ta med vovven lite överallt. Ofta frågar jag även om det går bra att hunden är med.

Amandla
9/22/15, 2:50 PM
#4

Jag har haft med mig någon av hundarna som valp ett par gånger in i butik. En gång hos optikern, där blev de bara glada över besöket 😎minns inte riktigt varför jag var dit, men förmodligen hade jag tappat glasögonen så de behövde passas till och valpen var så liten att jag inte kunde lämna den ensam hemma eller ens i bilen. Jag är alltid så nojjig att någon skurk ska komma och sno hundarna när de är in bilen 🤐och jag skulle aldrig våga lämna dem utanför heller.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Patricia1993]
9/22/15, 3:06 PM
#5

Jag är uppväxt med småhundar men vi har aldrig tagit med dem in på någon affär förutom djuraffär vill säga. Själv förstår jag inte vitsen med att jämt och ständigt släpa med sig lilla hunden överallt. Tror inte hundarna mår dåligt över att få vara hemma eller sitta i bilen under tiden man handlar. Själv skulle jag inte ens komma på tanken att ta med våran lilla kines in på affären om jag ska handla. Man läser allt för ofta att en del tycker att småhundar är smidigare för de kan man ta med sig överallt innanför jackan osv. Men varför ska man det, är det inte drygt att ständigt släpa med sig vovven var man än ska brukar jag tänka :-)

[Forest]
9/23/15, 8:24 PM
#6

I våran butik är det skylt på båda sidorna av ingången anser inte man kan missa detta.  

Här får hundarna stanna hemma när vi ska handla är det så att vi vart i väg med hundarna men ska in en snabbis så stannar gärna mannen kvar i bilen eller dottern.  Jag känner inte alls tryggt med lämna hundarna själva i bilen eller utanför affärer så det har aldrig vart på tal om att detta skulle hända, varför är enkelt finns personer som man inte kan lita på.  Har bekant vars hund är nu mera osäker för lämnas i bilen orsaken är att två personer tämligen stirrat och knackat på rutan låter inte farligt men han upplevde detta som rent hot. Själv sett folk som försökt skrämma hundar men givetvis har jag sagt åt personerna att sluta och inväntat ägaren för informera om detta OM hunden vart lite anorlunda efter vad den utsatts för. Sett andra som gått fram till hundar som vart bundna med hotande uppförande mot hundar vissa har dom fått svar av med hunden försökt skydda sig andra hundar har helt enkelt vart rädda. Även detta har jag sagt till dom sluta och inväntat ägaren, en hund satte jag mig bredvid för lugna ner. Sen har flera hundägare glömnt sina hundar utanför och gått hem 😮 två olika ägare och dessa har jag själv sett till att dom kommit hem då dom hittat "hem", genom säga jaha då går vi hem så har jag promenerat med dom. 

Vi är åker nästan varje år till Öland och där får man ofta ta in hundar i butiker inte matbutiker, vi har haft med oss hundarna dit men även vart utan. Ofta sitter husse kvar ute när jag o dottern springer in i små butiker och sen får mannen gå in och kolla i dom butiker han vill. Det är ofta så trångt i butikerna så det är risk att dom blir trampade därav vårat val. Bra är att hundarna är välkommna till dom uteställen vi brukar äta på, men ofta sitter man ute då det är fint väder :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: