Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 2255 ggr
axa
2015-09-14 18:05

Era bästa tricks

Söker träningstips till liten Pudel. Hon kan en hel del men nu söker jag tips på nya tricks hon kan lära sig. Så vad är era bästa tricks och vilka är favoriter hos dig och din Pudel?

Annons:
Amandla
2015-09-14 21:33
#1

Min första pudel Emil hade ett favorittrick som alltid gjorde succé: han nickade när man frågade honom något, som t.ex. "är du mammas älskling?" eller "är du en kissekatt" 😃Han kunde mängder med trick, säkert 30 olika…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
axa
2015-09-15 07:55
#2

#1 Vilket roligt trick, får ge det ett försök men tror det kan bli svårt!😉

Amandla
2015-09-15 11:33
#3

Nu var Emil väldigt kvicktänkt, uppmärksam,med  mycket will to please och fullkomligt älskade trix, så det var oftast väldigt lätt att lära honom nya saker. 

Jag satt framför honom med en godis i handen, minsta lilla rörelse han gjorde med huvudet så berömde jag och gav godis. Sen ökade jag kravet lite, att huvudet skulle röras upp eller ner, och till sist upp och ner i en följd. Det tog honom inte många pass på någon minut. Först gjorde han det bara på en viss fråga, minns inte vilken, men rätt snart så fattade han att det funkade oavsett vad jag sa 😉Det här  var innan jag visste vad en klicker var.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
sheena_th
2015-09-15 14:38
#4

Min lilla flicka är väldigt ung än så försöker bara lära henne basics som sitt, ligg och stanna. Vet inte riktigt om hon är så smart eller om det är jag som gör fel, formodligen det sista =D

Hon verkar dock inte vara intresserad av tricks så har kört lite spår med henne och det älskar hon. 

Lägger ut lite mat i huset eller på stigen när vi är ute och sen får hon leta. Jätte duktig!!

[Nalle-]
2015-09-15 19:54
#5

Asko kan faktiskt inte särskilt många tricks, bara typ "vacker tass" och gå lite slalom mellan mina ben. Är dock sugen på att lära honom lite nyttiga tricks som att stänga dörrar, släcka lampor, plocka ihop sina leksaker och sådant. Men just nu tränar vi så mycket annat, främst lydnad, rally och bruksspår. 

Däremot kan blandrasen min en hel uppsättning tricks! Bifogar en video där vi kör igenom lite trick och annat, den är uppspeedad så man får hänga med ;) Asko är också med på ett hörn, han var inte gammal där!

axa
2015-09-15 21:59
#6

#5 Vad kul men video, jätteduktiga tycker jag!

Sådana tricks passar utmärk med tanke på hans storlek- till skillnad från min lilla.

#4 Jag tror det kommer lite med åldern också, när man är valp finns det mycket roligare saker än att göra tricks. ;)

Annons:
Haztparken
2015-09-16 11:09
#7

Min äldsta Storpudel är den som kan mest tricks, den yngre har jag inte fokuserat så mycket på det.

Mitt favorittricks som hon kan är nog att halta, hon tar upp vänstertassen och går framåt så det ser ut som hon har ont och haltar 🙂 beroende på storlek på din pudel så om du har en av de mindre varianterna så min ena väns pudelblandning (liten) kan stå på händer och gå framåt så, det är väldigt häftigt!

axa
2015-09-16 11:19
#8

#7 Att halta ska jag försöka lära henne, hon är Toy men tror inte det är hennes specialitet att stå på händer😉Tack för tips!

Amandla
2015-09-16 13:47
#9

Emil älskade också "gå som en karl", då gick han på bakbenen ungefär hur långt som helst. Han gjorde ofta så självmant, det är praktiskt när man är en mycket liten hund att kunna se åtminstone liiiite längre ❤️Haha, och där kom jag ihåg när vi hade avslutning på allmänlydnadskursen vi gick, han och jag. Vi skulle ha hundarna lösa och gå slalom mellan de andra ekipagen. Emil trippade på bakbenen hela vägen runt 😂och såklart alla skrattade, det var hans bästa belöning 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2015-09-16 17:23
#10

Milli har stutsiga ben och inte så snabblärd, sitt för henne är helt onödigt ting att lära sig. Men ett trixs hon älskar är att hoppa rakt upp i famnen. 

Enja älskar mer fart hon kan en del trix, helst ska det vara fart o fäkt så hoppa genom armarna,över benen gå slalom mm det är något hon gillar. Annars är det skall,sitt.ligg,krypa,buga,höger/vänster tass-på fot eller hand, samma fast högre med high 5, backa,gå runt,godis på nosen som hon sitter o väntar ut varsegod o dutter upp godisen o tar den i luften. 

Donna är katapulten inte heller mycket lärd då det är ofta dottern som har tränat Enja och D är inte så värst glad i träna på så sätt med dottern. Hon är för mattig. 

Något jag vill lära är att hunden har tassarna på änds fötter och man går ihop, hunden ska vara mellan änds ben :) Ska kolla om jag hittar klipp på en som gör en massa med sina små Borderterrier😃

Upp till toppen
Annons: