Annons:
Etikettfoder
Läst 1839 ggr
Tildelou
2015-09-12 21:53

Torrfoder uppblött/torrt?

Hej! Vi har köpt våran första dvärgpudel för två veckor sedan. Han är nio månader. Innan har han ätit torrfoder som varit uppblött i en timme innan. Nu senaste dagarna vill han inte ha det. Har knappt rört maten. Däremot åt han idag när jag gav honom det torrt. På kvällen hällde jag vatten över men gav honom det direkt och det åt han. Så min fråga är om det verkligen är farligt att ge det torrt? Jag har börjat läsa om annan mat, färsk mat osv. Det är inte det svaret jag vill ha nu, utan det gäller bara torrfoder.

Annons:
vallhund
2015-09-12 21:57
#1

Nej det är inte farligt, de flesta som ger torrfoder ger det tort.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Amandla
2015-09-12 22:19
#2

Det går fint att ge torrt torrfoder precis som #1 skriver, se bara till att hunden har tillgång till färskt vatten. Jag märker på mina hundar att de blir törstiga efter en sån måltid.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2015-09-13 22:21
#3

Ger våra torrt, tycker det är enklare och dom har alltid något i skålarna. Sen får dom kvällsmat som färskfoder men just torrfoder äter våra hellre än blött. Undantag har varit vid löp då jag får blanda ihop torrfoder och färskfoder vid varje mål annars har ena inte ätit 😎

Jag passar på att säga grattis till bli med pudel och hoppas du/ni kommer trivas här inne 😃

Upp till toppen
Annons: